De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

2 maart 2016 Bureau Frontlijn Frontlijnsturing en uitvoering in de praktijk Ned fan man lei Kennis, innovatie en methodiekontwikkeling.

Verwante presentaties


Presentatie over: "2 maart 2016 Bureau Frontlijn Frontlijnsturing en uitvoering in de praktijk Ned fan man lei Kennis, innovatie en methodiekontwikkeling."— Transcript van de presentatie:

1 2 maart 2016 Bureau Frontlijn Frontlijnsturing en uitvoering in de praktijk Ned fan man lei Kennis, innovatie en methodiekontwikkeling

2 Eigen visie. Bureau Frontlijn is een bureau in de periferie van de gemeente Rotterdam, met een eigen visie. Die eigen visie en daarmee gepaard gaande eigenwijsheid en eigenheid zijn noodzakelijke ingrediënten voor innovatie en ontwikkelen van nieuwe methodieken voor de achterstandswijken.. En dat is vanuit het college van B & W de opdracht. 2 maart 2016 Bureau Frontlijn

3 Gedachtegoed en visie. De overheid dient haar zwakste burgers het beste te beschermen, zelfs als dat indruist tegen de belangen van diezelfde overheid.. Er is maar één oplossing, waar het gaat om het bestrijden van achterstanden en armoede en dat is:…. ‘Zorgen voor groei’. ‘Iedereen recht op ‘zelfstandig’ en ‘redelijk gelukkig leven in het bijzonder kinderen en zwakkeren 2 maart 2016 Bureau Frontlijn

4 2 maart 2016 Bureau Frontlijn Situatie achterstandswijken. 60.000 gezinnen leven langdurig in armoede. 30.000 gezinnen zijn ‘omgevallen’. 38.400 kinderen groeien op onder armoedegrens. Gezin (moeder met drie kinderen, gemiddeld € 35,- per week om boodschappen te doen. 100.000 laaggeletterden waarvan 35.000 analfabeet. Bewoners ontbreekt het aan Sociaal en Cultureel kapitaal. Diensten en hulpverlening zijn maatschappelijk onbekwaam. Repeterende ellende door ontbreken van leereffect. Vooral kinderen en alleenstaanden zijn kwetsbaar. Zeer hoge maatschappelijke kosten. Veel te weinig duurzame resultaten

5 Analyse. Waarom hebben mensen problemen en u en ik niet. Slechts twee redenen …..

6 Oplossing. Werken aan vaardigheden. Bouwen aan een netwerk. Ingewikkelde wereld klein en begrijpelijk maken …..

7 Nieuwe werkwijze. Vernieuwen Sociaal Domein. Andere werkwijze. Beïnvloeden Curiculum HBO’s. Beïnvloeden bestaande organisaties. Beïnvloeden politiek?. Streven naar duurzaamheid. Streven naar meetbaarheid

8 Praktijk. Bejegening mensen. Aansturen team. Ondersteunen team. Automatisering. Werken met studenten

9 Vragen ? www.moedersvanrotterdam.nl www.bureaufrontlijn.nl www.frontlijnwerken.nl


Download ppt "2 maart 2016 Bureau Frontlijn Frontlijnsturing en uitvoering in de praktijk Ned fan man lei Kennis, innovatie en methodiekontwikkeling."

Verwante presentaties


Ads door Google