De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst 3.2 15-02-2016.

Verwante presentaties


Presentatie over: "KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst 3.2 15-02-2016."— Transcript van de presentatie:

1 KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst

2 PROGRAMMA  Welkom!  Planning  Peer assisted learning  Aan de slag: kennismaking  Pauze  Aan de slag: kennisatelier en/of “richten”  Exit ticket  Afsluiten

3 PLANNING PERIODE 3 3.1: Oriënteren 3.2: Definitieve onderzoeksvraag formuleren + kennisateliers volgen 3.3: Plan van aanpak + kennisateliers volgen 3.4: Peercoaching > GO-NO GO moment 3.5: NO GO > coaching docent 3.6: Interventie voorbereiden 3.7: Uitwisseling

4 WELKOM!

5 LEERDOELEN PN De student kan over 7 weken:  Een vraag formuleren die voortkomt uit de eigen lespraktijk  Beschrijven wat er vanuit de literatuur rondom deze vraag bekend is  Passende meetinstrumenten kiezen en uitwerken (zoals interviews, observaties of enquêtes)  Zelfstandig relevante informatie in de lespraktijk verzamelen en analyseren  Passende interventie(s) kiezen, uitwerken en uitvoeren  Een conclusie trekken uit de verzamelde informatie  Voornemens formuleren voor de eigen lespraktijk  De bevindingen beschrijven in een rapportage  Wat vind jij dat je nog meer moet kunnen ?

6 INTRODUCTIE “PEER ASSISTED LEARNING” “Peers zijn gelijken of andere lerenden uit vergelijkbare sociale groepen die geen leerkrachten zijn” (Struijven e.a., 2015, pp. 123). Peer tutoring is een bewezen effectief middel voor vergroting van leerprestaties. “Het effect voor de tutor en de ‘getutorde’ is even groot” (Hattie, 2012, pp. 108). Wij onderscheiden: - Peer tutoring: bronnen delen, elkaar uitleggen en adviseren - Peer assessment: feedback geven op elkaars plan van aanpak

7 STAP 1: VERZAMELEN VAN GEGEVENS

8 STAP 2: ANALYSEREN

9 STAP 3: CLUSTEREN

10 STAP 4: ONTWERPEN AANBOD

11 KENNISMAKING MET “PEERS” 1. Ga naar 2. Draai aan de schijf 3. Leer je peers kennen Klaar? > bespreek je onderzoeksvraag met je groepsgenoten

12 FOOD FOR THOUGHT.. Welkom & uitleg (plenair) Kennismaking peergroepen Kennisatelier motivatie 4.12 RMDR Kennisatelier klassenmanagement 4.13 BMNEG Zelfstandig werken plan van aanpak 4.20 Exitticket Afsluiting

13 EXITTICKET

14 PLANNING 3.1: Oriënteren 3.2: Onderzoeksvraag formuleren + kennisateliers 3.3: Plan van aanpak afronden + kennisateliers 3.4: Peercoaching go-no 3.5: NO go > coaching docent 3.6: Interventie voorbereiden 3.7: Uitwisseling

15 AFSLUITING 1.Zoeken & lezen literatuur 2.Lezen hoofdstuk 5 (Praktijkonderzoek in de school) 3.Uitwerken plan van aanpak


Download ppt "KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst 3.2 15-02-2016."

Verwante presentaties


Ads door Google