De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.

Verwante presentaties


Presentatie over: "EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet."— Transcript van de presentatie:

1 EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet

2 EVEN VOORSTELLEN… Adis Nazareet Online Marketing Specialist Lennen Oldenbeuving Eigenaar GDESIGN web.print.design.

3 HOE PRESENTEER JIJ JE ONLINE? Door: Lennen Oldenbeuving

4

5 WAAROM IS ONLINE MARKETING BELANGRIJK? Vrijwel iedereen oriënteert zich online Dus je doelgroep bevindt zich (bijna altijd) ook online Je concurrentie is waarschijnlijk ook online actief Vrijwel al je inspanningen zijn meetbaar te maken Het is een krachtig hulpmiddel die sterk bij kunnen dragen bij de realisatie van je strategische doelstellingen

6 Vaak is de website hét belangrijkste marketing- en saleskanaal Daar moet het dus gebeuren Bedenk voor elke pagina wat er mee wilt bereiken Werk met duidelijke knoppen Zorg voor gebruiksvriendelijke formulieren Optimaliseer inhoud voor zoekmachines en doelgroep RICHT JE WEBSITE GOED IN

7 RESPONSIVE? Vanaf 21 april 2015 20-50% van je bezoekers komt vanaf mobiel!

8 10 TIPS 1 vertel waar je bezoeker is 2 content is king 3 maak conversiepaden 4 verlaag de drempel 5 overtuig en verleid 6 zet de bezoeker centraal 7 creëer uniekheid 8 wees concreet 9 wees open/transparant 10 doseer

9 7 STAPPEN NAAR ONLINE MARKETING SUCCES! Door: Adis Nazareet Back to basics…

10 #1 DOELEN BEPALEN Wat is je doel Wie is je doelgroep Waar zit je doelgroep Hoe kun je de doelgroep bereiken?

11 #2 WEBSITE VERBETEREN Wie, wat, hoe en waarom? Duidelijke structuur & navigatie Duidelijke actiepunt op pagina’s

12 #3 BEZOEKERS GENEREREN Waar zit je doelgroep online Welke kanalen zet je in om doelgroep te bereiken Denk aan bezoekers intentie

13 #4 BEZOEKERS CONVERTEREN NAAR LEADS Laat bezoekers gebruik maken van de actiepunten op de pagina’s (C2A) C2A voorbeelden: Offerte pagina, Nieuwsbrief inschrijving, Inschrijving proefperiode etc.

14 #5 LEADS CONVERTEREN NAAR KLANTEN Zorg ervoor dat de leads ook daadwerkelijk je producten of diensten afnemen

15 #6 DATA METEN & ANALYSEREN Wat zijn de bezoekersaantallen Hoeveel bezoekers converteren naar leads Wat kost een lead Hoeveel leads worden ook daadwerkelijk klanten

16 #7 MARKETINGSTRATEGIE VERBETEREN EN TOEPASSEN Wat kan beter Hoe krijgen we meer bezoekers Hoe zorgen we voor meer leads Hoe kunnen we de lead tot klant ratio verhogen

17 BONUS TIPS… Werk de 7 stappen uit op papier Maak een actieplan gebaseerd op tastbare targets (bezoekers, leads, etc.) Plan de acties in (6 maanden) Hou je aan de planning! Geniet van succes momenten ;)

18 NU WEBSITE CLINIC!

19 VRAGEN?

20 BEDANKT VOOR UW AANDACHT!


Download ppt "EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet."

Verwante presentaties


Ads door Google