De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.

Verwante presentaties


Presentatie over: "S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en."— Transcript van de presentatie:

1 S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en behoeften gaan jouw bezoekers naar jullie magazine en belangrijkste trends en ontwikkelingen rondom het thema van jullie magazine). Maak daaromheen een mindmap met alle ideeën t.a.v. de content. Wees creatief, neem andere invalshoeken, gebruik (minimaal 4) plakfactoren Zorg dat je concept minimaal 4 van de plakfactoren bezit (simpel/focus, onverwacht, concreet, geloofwaardig, emotie en met een verhaal) Pitch je concept (met onderbouwing!) t.a.v. je content volgende week, in ca. 5 (krachtige) minuten, aan de groep! In tekst en beeld Interactie Bepaal de drie belangrijkste merkwaarden van je magazine (dus geen USP’s!!!) en verbind daar een bepaald gedrag aan. Bedenk op basis van dat gedrag interactieve toepassingen. Werk minimaal drie voorstellen uit die zijn gebaseerd op: ervaren & beleven e/o participeren e/o co-creëren! Geef een concrete beschrijving per interactieve toepassing. Maak van iedere interactieve toepassing een visualisatie (het hoeft natuurlijk niet te werken!). Commerciele interactie Ga naar en bekijk grondig de voorbeelden en cases die Sanoma hier behandelt.www.sanoma-adverteren.nl Onderzoek welke merken/adverteerders goed aansluiten bij de merkwaarden en de focus van jouw magazine en bedenk hoe je deze merken (interactief) kan betrekken in de content? Doe minimaal drie suggesties/voorstellen t.a.v. content-integratie (dus naast eventuele banners, buttons, skycrapers e.d. die je zou willen verzinnen). Concreet voorstel voor de content(structuur) Zet de drie belangrijkste merkwaarden van je magazine centraal. Maak op basis van deze merkwaarden een mindmap met alle mogelijke copy, (bewegend) beeld en interactie. Bepaal op basis hiervan het definitieve voorstel voor de content van je magazine. –Maak rubrieken en subrubrieken; –Maak labels voor alle (sub)rubrieken. –Doe een voorstel voor de content die onder deze rubrieken komt (faq’s, discussies, interviews, testimonials, verslagen, weblog, forum etc.) –Maak concreet waar interviews, artikelen, verslagen etc. over gaan. Copy Werk met kleine tekstblokjes (4 - 7 regels), bulletpoints, smalle tekstkolommen, veel wit. Gebruik microcontent op homepage. Schrijf concreet, actief en persoonlijk. Zoek verschillende benaderingen (Vraag – antwoord, Discussie, Interview, Testimonials, Verslag, Dagboek/weblog) Demo in tekst, beeld/geluid/interactie : Maak 3 (digitale!) visuals: één van de homepage en twee van verdiepingspagina’s Zorg voor krachtig ondersteunend beeld (passende look en feel) en een goede balans tussen tekst en beeld. Werk tekst, beeld en interactie in je visuals volledig uit zodat er een realistisch beeld van je concept ontstaat! C O N C E P T V O O R E E N O N L I N E M A G A Z I N E

2 Onderzoek/strategie: Beschrijf het bindend element van je magazine. Wat is de gemene deler. Is je focus helder en smal genoeg? Verplaats je in je publiek en vraag het! Doelgroep Maak een uitgebreide analyse van je wat-doelgroep Interview een aantal (minimaal drie) potentiële bezoekers van jouw magazine (wat houdt ze bezig, wat willen ze vinden/lezen/doen op jouw online magazine, waar hebben ze behoefte aan…). Maak minimaal 3 uiteenlopende persona’s (met uiteenlopende sociaal-demografische kenmerken). Beschrijf je persona’s vooral vanuit het ‘ wat’ (wat beweegt hem/haar, wat houdt hem/haar bezig, wat zijn zijn motieven en behoeften). Inventariseer op basis daarvan alle concrete doelen waarmee de wat-doelgroep/de persona’s jouw magazine willen bezoeken (informatie vinden over…, ….willen downloaden, deelgenoten ontmoet met het doel om…., …..willen kopen, bevestiging vinden in.. etc.) Trends en ontwikkelingen Welke ontwikkelingen zijn er gaande rondom jouw thema. Wat zijn de laatste trends die belangrijk zijn (invloed kunnen hebben op) jouw thema. Kijk met een brede cirkel rondom jouw thema… Maak vast een eerste inventarisatie (brainstorm/mindmap) wat interessante trends en ontwikkelingen zijn om mee te nemen in je contentconcept. concurrentie: Analyseer minimaal 3 sites (blogs, magazines, thema-sites die zich richten rond hetzelfde thema en/of op zelfde type doelgroep) en beantwoord per site de volgende vragen: –Welke ontwikkelingen zijn er rondom jouw thema, wat speelt er momenteel? –welke (community)sites zijn er nog meer op jouw terrein? –Waarin verschillen ze van wat jij doet? –Hoe communiceren zij met hun doelgroep (tone of voice)? –Uit welke artikelen/thema’’s/discussies bestaat hun content? –Welke (interactie) mogelijkheden en ervaringen bieden zij op hun site? –Wat zijn hun sterke en zwakke punten? –Welke ideeën kun je gebruiken voor ‘jouw’ site? Conclusie –Op basis van welke usp’s ga je je onderscheiden van je concurrentie (waarom komen ze bij jou?) –Wat is de reden om zelf te beginnen (en waarom zou je niet aansluiten bij sites die er al zijn?) S T R A T E G I E


Download ppt "S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en."

Verwante presentaties


Ads door Google