De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Van actie naar interactie

Verwante presentaties


Presentatie over: "Van actie naar interactie"— Transcript van de presentatie:

1 Van actie naar interactie
Interne communicatie Van actie naar interactie

2 Inhoudstafel Inleiding Doelstelling van de interne communicatie
Voorwaarden 3 pijlers Teamwerk Besluit

3 Inleiding Interne communicatie = zeer belangrijk!
Sterke verandering: digitaal (Wikipedia,…)  iedereen heeft een stem Binnen bedrijven: meer nood aan interactie

4 Doelstellingen Nieuwe ideeën Betere samenwerking Snelle verandering

5 Voorwaarden Luisterbereidheid Vertrouwen Creativiteit
Constante objectiviteit  interne communicatie  goede werking van de organisatie

6 3 pijlers Mediamix Lijncommunicatie Informele communicatie
Personeelsbladen Internet Nieuwsbrieven Vergaderingen Persoonlijke contacten Informatiesessies Teambuildings Sportdagen Culturele activiteiten

7 3 pijlers Lijncommunicatie
= communicatie tussen topmanagement, middenkader & medewerker. Doel Beleid (opgelegd door management) overbrengen naar medewerkers Motiveren medewerkers om dit beleid te volgen

8 Teamwerk Wisselwerking tussen ≠ ondersteunende diensten
≠ partijen op elkaar inspelen Hoe groter de verstandhouding vd ≠ partijen Hoe groter de kans op succes

9 Besluit Bedrijven  opstellen communicatieplan
strategische doelstellingen doel = verbeteren interne communicatie Succes = hangt af van de mogelijkheden Gestructureerd beeld vd doelgroepen = noodzakelijk

10 Bron 0Vision%20interne%20NL_tcm pdf


Download ppt "Van actie naar interactie"

Verwante presentaties


Ads door Google