De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

BLOK 2 Voeding is energie Mijn lijfstijl, mijn keuze.

Verwante presentaties


Presentatie over: "BLOK 2 Voeding is energie Mijn lijfstijl, mijn keuze."— Transcript van de presentatie:

1 BLOK 2 Voeding is energie Mijn lijfstijl, mijn keuze

2 Mijn lijfstijl, mijn keuze. Wat gaan we doen?  Filmpje  Koolhydraten, eiwitten en vetten  Sportdranken  Slangenspel

3 Mijn lijfstijl, mijn keuze. Filmpje https://www.youtube.com/watch?v =gNPvrEbbYfI

4 KOOLHYDRATEN  Belangrijkste energiebron  Opslag in lever en spieren  Onvoldoende voorraden Koolhydraatrijke voeding: - brood, pasta, bananen Mijn lijfstijl, mijn keuze.

5 EIWITTEN  Normaal geen brandstof (tekort aan koolhydraten)  Opbouw en herstel spieren Eiwitrijke voeding: - yoghurt, ei, bruin brood, vlees en kip Mijn lijfstijl, mijn keuze.

6 VETTEN  70% energie in rust  Bescherming van organen  Isolerend  Verzadigde en onverzadigde vetten Tijdens welke activiteiten verbruik je de meeste vetten? Mijn lijfstijl, mijn keuze.

7 SPORTDRANKJES  ½ tot 1 liter vocht 2 uur voor het sporten  Isotone sportdrank  Versnellen vochtopname  Kramp en vermoeidheid voorkomen Mijn lijfstijl, mijn keuze.

8 SPORTENERGIEDRANKJES  Hypertone sportdrank  Suikers: lege calorieën  Vermindert vochtopname  Meer risico op maag- en darmproblemen  Wordt afgeraden vóór sportactiviteit Bij sportactiviteiten langer dan 1,5 uur Binnen 2 uur na de activiteit Mijn lijfstijl, mijn keuze.

9 VOOR, TIJDENS EN NA HET SPORTEN  Isotone dranken, voor inspanning  Water of isotone dranken, tijdens inspanning  Hypertone dranken, na inspanning Vloeibare koolhydraten worden sneller opgenomen dan bijvoorbeeld brood of pasta Mijn lijfstijl, mijn keuze.

10 Slangenspel

11 Mijn lijfstijl, mijn keuze!


Download ppt "BLOK 2 Voeding is energie Mijn lijfstijl, mijn keuze."

Verwante presentaties


Ads door Google