De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Gemaakt door Marjet Tamse en Janou Lemmerling Start to Run – Voorjaar 2012.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Gemaakt door Marjet Tamse en Janou Lemmerling Start to Run – Voorjaar 2012."— Transcript van de presentatie:

1 Gemaakt door Marjet Tamse en Janou Lemmerling Start to Run – Voorjaar 2012

2  Moet ik rekening houden met eten en drinken nu ik ga hardlopen?  Wat kan ik het beste eten voor en na een training?  Is het verstandig om te drinken tijdens het lopen?  Wat kan ik beter niet doen na een training?  Zal ik makkelijker afvallen nu ik ga hardlopen?

3

4 Herstellen met een combinatie van eiwitten en koolhydraten

5

6 Drink een halfuur voor de training een kwart tot een halve liter water Bij inspanningen tot 30 minuten is er geen kans op uitdroging tenzij het weer extreem is Neem tijdens de training elk kwartier een paar slokjes Drink na de training ook weer

7  bevatten vocht, suiker en zout.  zijn handig om te drinken als je langer dan een uur loopt om energievoorraad aan te vullen.  drinken? Kies dan voor een isotone drank.  zelf maken? Meng siroop met water en een snufje zout.  zijn calorierijk!

8  + gezellig!  - meer melkzuur in je spieren  - krampen en stijve spieren  - veel calorieën

9  Verschillende effecten:  - je verbrandt meer calorieën  - je kweekt meer spierweefsel  - je vetweefsel neemt af  - je ruststofwisseling wordt hoger  Maar ook:  - spierweefsel weegt meer dan vetweefsel  - na een training eet je vaak meer  - eet je niet, dan ‘uitgestelde honger’ die met teveel/ongezond eten wordt opgelost  - als je afvalt heb je minder calorieën nodig

10  Herverdeling van lichaamsgewicht  Betere verhouding tussen spier- en vetweefsel  Vetpercentage neemt af  Minder omtrek  Uiteindelijk ook minder gewicht (als je gezond gaat/blijft eten)

11 Snelheid 50 kg60 kg70 kg80 kg90 kg 10 km/u520 kcal630 kcal730 kcal835 kcal940 kcal 12 km/u610 kcal720 kcal840 kcal960 kcal1134 kcal Om een kilo te verliezen moet je ongeveer 7000 calorieën verbranden.

12

13 Deze presentatie: Na de training ben je hier van harte welkom voor specifiek advies en informatie!

14


Download ppt "Gemaakt door Marjet Tamse en Janou Lemmerling Start to Run – Voorjaar 2012."

Verwante presentaties


Ads door Google