De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Het Pgb-proces in Rotterdam Nieuw Rotterdams Jeugdstelsel Jerôme Kolste 23-02-2015.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Het Pgb-proces in Rotterdam Nieuw Rotterdams Jeugdstelsel Jerôme Kolste 23-02-2015."— Transcript van de presentatie:

1 Het Pgb-proces in Rotterdam Nieuw Rotterdams Jeugdstelsel Jerôme Kolste

2 2 Voor of Tegen Pgb  Onbekend maakt onbemind  Jeugdwet  Gemeenteraad  Pgb-houders 2

3 3 Voor Pgb dus:  Gelijkwaardig alternatief  Jeugd & Volwassen  Elk product is Pgb mogelijk  Heldere tarieven (90% / 48,4%)  Iedereen wordt gewezen op mogelijkheid Pgb  Geen uitsluitingsgronden opgenomen in Pgb  Rust in het begin: automatische verlenging 3

4 4 Pgb in 8 stappen 1.Aanmelden 2.Afspraak wijkteam 3.Jeugdhulp 4.Vorm 5.Toetsing 6.Backoffice 7.SVB 8.Vinger aan de Pols 4

5 5 Stap 1 & 2: Aanmelden & Afspraak  Centrale aanmelding doorverwijzing naar juiste wijkteam Afspraak; befaamde keukentafelgesprek om inzet jeugdhulp te bepalen Keuze Rotterdam: Elk wijkteam kan een pgb-aanvraag afhandelen. Geen centrale toetsing 5

6 6 Stap 3 & 4 Jeugdhulp & Vorm Welke hulp is nodig? Keuze: Pgb mogelijk voor alle jeugdhulp (geen crisis) Keuze: Geen Indicatieprotocol Keuze: Geen vergoedingenlijst Keuze: Ouder bepaalt ZIN of PGB Geen Pgb bij hulp die 100% identiek is 6

7 7 Stap 5: Toetsing Pgb-plan Toetsing op: A.Worden doelen/resultaten gehaald B.Is de pgb-houder bekwaam C.Kwaliteit volgens de wet D.Budget Ad. A Invullen Zorg- en Budgetplan. Komen de doelen en resultaten beschreven in het ondersteuningsplan terug in het z&b-plan 7

8 8 Stap 5: Toetsing Pgb-plan Ad. B (bekwaam) Pgb-aanvrager vult Pgb-test website Per Saldo in Ad. C (kwaliteit) Keuze: verschil tussen formeel en informeel Formeel = Aanbieder / ZZP-er / Arbeidsovereenkomst Ad. D. (budget) Keuze: tarieven formeel en informeel 8

9 9 Stap 6/7: Admininstratie: Backoffice & SVB -Wijkteam ‘bestelt’ Pgb  -Backoffice stuurt beschikking naar pgb-houder -Backoffice onderhoudt contact met SVB 9

10 10 Stap 8: Vinger aan de Pols -Minimaal eens per 6 maanden contact met pgb-houder -Informatie-uitwisseling van BO naar FO 10

11 23 september 2014 Processen Klantproces, Back-office en uitbetaling Uitvoeren intake Toetsen klantsituatie Inhoudelijke behandeling hulpvraag Stellen diagnose Uitvoeren toetsing op PGB Beslissen Beschikken Budget klaarzetten Administratief verwerken ontvangen documenten Beoordelen zorg- overeenkomst Invoeren ICT Ontvvangen declaraties Beoordelen declaraties Betaling uitvoeren zorgaanbieder Jaarrekening opstellen Beoordelen prestatie & accorderen Def. Afrekening gemeente Betaling budget door SVB Klantproces Back-office Zorgaanbieder verleent zorg portal SVB/gemeente Beoordelen prestatie & accorderen


Download ppt "Het Pgb-proces in Rotterdam Nieuw Rotterdams Jeugdstelsel Jerôme Kolste 23-02-2015."

Verwante presentaties


Ads door Google