De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Begeleiden & beoordelen Joëlle van den Heuvel, de eerste stap Judith Kuiten, ROC Rijn IJssel.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Begeleiden & beoordelen Joëlle van den Heuvel, de eerste stap Judith Kuiten, ROC Rijn IJssel."— Transcript van de presentatie:

1 Begeleiden & beoordelen Joëlle van den Heuvel, de eerste stap Judith Kuiten, ROC Rijn IJssel

2 Workshop begeleiden & beoordelen Informatie begeleiden & beoordelen Competentiescan Oefening incidentmethode

3 Filmpje uit de NCKO-Kwaliteitsmonitor kinderopvang

4 Kwalificatie dossier (KD) als basis ingredient.

5 Kwalificatiedossier KerntakenWerkprocessenRPT Opstellen van een plan van aanpak 1.1 Inventariseert situatie en wensen van het kind 1.2 Stelt een activiteitenprogramma op 1.3 Maakt een plan van aanpak Opvangen en begeleiden van het kind 2.1 Ondersteunt het kind bij ontwikkeling en opvoeding 2.2 Biedt het kind persoonlijke verzorging 2.3 Draagt zorg voor ruimte en huishoudelijke werkzaamheden 2.4 Biedt het kind ontwikkelingsgerichte activiteiten aan Uitvoeren van organisatie- en professiegebonden taken 3.1 Werkt aan deskundigheidsbevordering 3.2 Werkt aan bevorderen en bewaken kwaliteitszorg 3.3 Stemt de werkzaamheden af met betrokkenen 3.8 Evalueert de werkzaamheden

6 Formatief versus summatief Formatief = ontwikkelingsgericht Summatief = kwalificerend

7 Formatief (ontwikkelingsgericht)

8 Summatief (kwalificerend) KerntakenWerkprocessenRPT Opstellen van een plan van aanpak 1.1 Inventariseert situatie en wensen van het kind 1.2 Stelt een activiteitenprogramma op 1.3 Maakt een plan van aanpak Opvangen en begeleiden van het kind 2.1 Ondersteunt het kind bij ontwikkeling en opvoeding 2.2 Biedt het kind persoonlijke verzorging 2.3 Draagt zorg voor ruimte en huishoudelijke werkzaamheden 2.4 Biedt het kind ontwikkelingsgerichte activiteiten aan Uitvoeren van organisatie- en professiegebonden taken 3.1 Werkt aan deskundigheidsbevordering 3.2 Werkt aan bevorderen en bewaken kwaliteitszorg 3.3 Stemt de werkzaamheden af met betrokkenen 3.8 Evalueert de werkzaamheden

9 Methodemix Geen enkele beoordeling voldoet aan alle criteria: dus zorg voor een mix aan methoden.

10 “Zwemdiploma-model” ________fase 1________fase 2________fase 3

11 Incidentmethode Fase 1: inbrenger vertelt de situatie (zonder oplossing) Fase 2: Groep stelt (open) vragen (niet oplossingsgericht!) Fase 3: Analyse: wat is het probleem? Voor wie? (inbrenger doet niet mee) Fase 4: Noteren oplossing en delen (inbrenger vertelt de werkelijke afloop van de situatie) Fase 5: Bespreken consequenties


Download ppt "Begeleiden & beoordelen Joëlle van den Heuvel, de eerste stap Judith Kuiten, ROC Rijn IJssel."

Verwante presentaties


Ads door Google