De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Branche Analyse Drogisterij & Parfumerie Inge Bunschoten Benjamin Brommer Lambert Bax Ronita Constantine 26 Maart 2014 Minor Marketing Tomorrow Hogeschool.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Branche Analyse Drogisterij & Parfumerie Inge Bunschoten Benjamin Brommer Lambert Bax Ronita Constantine 26 Maart 2014 Minor Marketing Tomorrow Hogeschool."— Transcript van de presentatie:

1 Branche Analyse Drogisterij & Parfumerie Inge Bunschoten Benjamin Brommer Lambert Bax Ronita Constantine 26 Maart 2014 Minor Marketing Tomorrow Hogeschool van Amsterdam Groep A

2 Inhoudsopgave Branchecijfers Trends & ontwikkelingen Belangrijkste resultaten Aanbevelingen

3 Cijfers drogisterijbranche Aantal drogisterijen: Omzetontwikkeling: 2012: € 3,1 miljard (exclusief btw) 2,5% omzetstijging t.o.v Inmiddels veel omzetdalingen Prijsstijging producten Bron: KNDB Financieel Dagblad

4 Cijfers drogisterijbranche Bestedingsontwikkeling 2012: € ,9% stijging t.o.v Bron: KNDB

5 Trends & Ontwikkelingen Ontwikkelingen: Consument zoekt beleving en kennis Branchegrenzen vervagen, concurrentie vanuit winkels neemt toe Het aantal faillissementen stijgt Alle macht naar een aantal spelers op de markt Trends: De opkomst van e-commerce Kwaliteit, zichtbaarheid en samenwerking Bron: Centraal Bureau Drogisterijenbedrijven Financieel Dagblad

6 Methode van onderzoek Doelstelling: Inzicht krijgen in de online marketingactiviteiten van drogisterijen in Nederland. 109 zelfstandige drogisterijen Maart 2014 Kwantitatief onderzoek in de vorm van een enquête. De uitkomsten van de onderzoeken worden beschreven in deze presentatie.

7 Belangrijkste resultaten

8 Omzet en concurrentie

9

10

11

12

13 Online en offline

14

15

16

17

18

19

20

21 Online kanalen

22

23

24

25

26

27

28

29

30 Conclusies Drogisterijen ervaren veel concurrentie en verwachten geen verandering. Online voor omzetgroei: -website voor algemene informatie - webshops worden niet gebruikt - Facebook het meest populair

31 Conclusies Weinig gebruik van strategieën. Veel websites zijn niet geoptimaliseerd voor mobiel gebruik; drogisterijen zien hier het voordeel niet van in.

32 Aanbevelingen Online werken met duidelijke strategie Website optimaliseren voor mobiel gebruik Webshop is niet noodzakelijk Meer promotie online en fysieke platformen

33 Bedankt! Zijn er nog vragen?


Download ppt "Branche Analyse Drogisterij & Parfumerie Inge Bunschoten Benjamin Brommer Lambert Bax Ronita Constantine 26 Maart 2014 Minor Marketing Tomorrow Hogeschool."

Verwante presentaties


Ads door Google