De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Alexander Heijkamp Sectormanager Detailhandel Fun of functie in Haarlem?

Verwante presentaties


Presentatie over: "Alexander Heijkamp Sectormanager Detailhandel Fun of functie in Haarlem?"— Transcript van de presentatie:

1 Alexander Heijkamp Sectormanager Detailhandel Fun of functie in Haarlem?

2 Alexander Heijkamp, Sectormanager Detailhandel Rabobank Nederland Voorstellen

3 Voorbeeld lay-outTekst met Beeld Koppen, subkoppen, teksten en bullits Met deze knoppen (bij Start in bovenbalk) is het mogelijk om; koppen, subkoppen, teksten en bullits te veranderen: Programma Sectorprognoses Lokale ontwikkelingen Koopstromen monitor Is het fun of functie in Haarlem? Slotakkoord Hoe dan wel???

4 Voorbeeld lay-outEén kolom Tekst Koppen, subkoppen, teksten en bullits Met deze knoppen (bij Start in bovenbalk) is het mogelijk om; koppen, subkoppen, teksten en bullits te veranderen: Internationale economie Lichtpuntjes worden sterker Bron: Reuters EcoWin

5 Voorbeeld lay-outTitel met grote Grafiek Bewerken van Grafiek 1)Klik op de grafiek. 2)Ga via rechtermuisknop, naar ‘Gegevens bewerken…’ 3)Bewerk de gegevens in Excel. 4)Sluit Excel. 5)Resultaat is te zien in de Grafiek. Nederlandse economie Consumptie blijft zwak Bron: CBS

6 Sectorprognoses Jaar op jaar groei in % Bron: Rabobank, september 2013 exportgericht consumentgericht

7 Werkgelegenheidsontwikkeling per sector (landelijk)

8 Sectorstructuur Haarlem e.o. (% banen per sector)

9 Sectorstructuur Haarlem e.o. (% banen per sector)

10 Werkgelegenheidsontwikkeling per sector (lokaal)

11 Voorbeeld lay-outHoofdstuktitel En ook nog het veranderend gedrag van de consument

12 Inzicht in koopstromen helpt

13 De Koopstromen Monitor Het model Gebruikte gegevens Pintransacties van Rabo-klanten naar Rabo-klanten Incassotransacties Chartale stromen Gecorrigeerd met LISA en CBS Voordelen t.o.v. enquêtes Feitelijke transacties Geen seizoensinvloeden Geen artikelen maar branches Geheel Nederland Nadeel Alleen koopstromen binnen Nederland

14 Koopstromen op lokaal niveau Twee invalshoeken Vanuit de consument: waar besteedt hij zijn geld? Koopkrachtbinding Koopkrachtafvloeiing Vanuit de detailhandel: waar komt het geld vandaan? Eigen koopkracht Koopkrachttoevloeiing Voor detailhandelsonderzoeken zijn koopkrachttoevloeiing en koopkrachtbinding de belangrijkste termen.

15 Koopstromen van inwoners van Haarlem

16 Welk deel van de retail omzet in Haarlem komt van buitenaf

17 Koopstromen Richting van bestedingen Kennis & Economisch Onderzoek

18 Koopstromen Herkomst van bestedingen Kennis & Economisch Onderzoek

19 Fun of functie Winnaars en verliezers Kennis & Economisch Onderzoek

20 Fun of functie Verschuivingen in ruimtelijk koopgedrag Kennis & Economisch Onderzoek

21 Fun of functie Consumentengedrag Kennis & Economisch Onderzoek

22 Fun of functie in Haarlem?

23 Onderscheidende formule noodzakelijk, zowel online als offline Flexibiliteit: Onroerend Goed (korte looptijden huurcontracten), modulaire winkel inrichting Fun of Functie in het winkelgebied Maar let op; waar kiest u voor? Prijs Product BelevingService Gemak

24 Fun of functie Tegenzittende economie & online winkelen Detailhandel in zwaar weer: omzet leegstand Grote regionale en lokale verschillen: er zijn ook winnaars Dus niet verschuilen achter landelijke trends, maar inspelen op (veranderende) behoeften van consumenten Doe andere dingen en/of doe de dingen anders om relevante toegevoegde waarde te blijven bieden

25 en Bedankt! Telefoon: Mail:


Download ppt "Alexander Heijkamp Sectormanager Detailhandel Fun of functie in Haarlem?"

Verwante presentaties


Ads door Google