De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Verkoopsterke en –zwakke plaatsen Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 45.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Verkoopsterke en –zwakke plaatsen Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 45."— Transcript van de presentatie:

1 Verkoopsterke en –zwakke plaatsen Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 45

2 Winkelinrichting Rekening houden met: -Lay out -Artikelgroep -Routing

3 Lay-out Dit is de plattegrond van de winkel met hierop: - Verkoopruimte (winkel) - Operationele ruimte (magazijn) - Serviceruimte (looppaden, kinderhoek) - Kassaruimte

4 Artikelgroep Artikelen zo logisch mogelijk bij elkaar zetten. Family grouping: Artikelen die bij elkaar horen of verwant zijn, zet je zoveel mogelijk bij elkaar. Op basis van: - Merk - Kleur - grootte - prijs - materiaal

5 Routing De routing wordt gebruikt om klanten zo lang mogelijk in de winkel te houden en zo de hele winkel te laten zien en zo veel mogelijk producten meenemen (impulsaankopen). Twee soorten: -Vrije routing -Gedwongen routing

6 Verkoopzwakke plaatsen sterker maken Verkoopzwakke plekken moeten ook aan de omzet bijdragen door: -Inrichten als actieplaats -Als themapresentatie inrichten -Demonstraties laten plaatsvinden -Bewegwijzering plaatsen -Moetartikelen plaatsen (zuivel, brood) -Magneetartikelen plaatsen (biersoorten, artikelen met grote aantrekkingskracht en hoge aankoopfrequentie)


Download ppt "Verkoopsterke en –zwakke plaatsen Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 45."

Verwante presentaties


Ads door Google