De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

26-03-2014 Tim te Slaa, Frank Sterk, Tyrone Smit, Anne-Claire Spruijt Minor Marketing Tomorrow Hogeschool van Amsterdam.

Verwante presentaties


Presentatie over: "26-03-2014 Tim te Slaa, Frank Sterk, Tyrone Smit, Anne-Claire Spruijt Minor Marketing Tomorrow Hogeschool van Amsterdam."— Transcript van de presentatie:

1 Tim te Slaa, Frank Sterk, Tyrone Smit, Anne-Claire Spruijt Minor Marketing Tomorrow Hogeschool van Amsterdam

2 Aantal Op dit moment zijn er 1144 boekhandels lid van de bond. Zelfstandigen: 35%, Ketens: 39%, Educatief: 1%, Online: 0%, Inkoopcombinaties: 25% Marktomzetten Zelfstandigen: 15%, Ketens: 22%, Educatief 35%, Online 13%, Inkoopcombinaties: 13% Omzetontwikkeling * 2006: 596,12007: 627,82008: 640,6 * 2009: 641,72010: : 587,5 * 2012: 544,82013: 508,7

3 * Trend 1: Online groei neemt af Partijen als Bol.com zijn afhankelijk van de andere grote toetreders online (Amazon). Het huidige marktaandeel is 15% en kan nog met een paar procent toenemen. * Trend 2:

4 * Trend 3: Auteurs waarderen de kleinere spelers Auteurs zullen niet meer vanzelfsprekend naar de grote bekende uitgeverijen stappen nu de kleine uitgevers ook online te vinden zijn. * Trend 4: Concurrentie op de boekenmarkt Het internet is de grootste concurrent voor de boekhandelaar door de Wet Vaste Boekenprijs.

5 Doelstelling onderzoek: Online readiness van de boekenbranche analyseren door te kijken naar de volgende activiteiten: Social media, website, web shop, mobiele website App, online tools, klantencontacten en strategieën.

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22 • Verkoop voornamelijk via fysieke vestiging. • Belangrijkste manier van communiceren voornamelijk online. • Facebook & Twitter zeer populair, andere sociale media blijven achter. • Lage gebruiksfrequentie van internettools, wel plannen (SEO, Adwords, Analytics).

23 • Website momenteel voornamelijk informatieve dienst. • Belangrijkste communicatiemiddelen: Website, social media, nieuwsbrief. • Zeer gestage ontwikkeling online verkoop.

24 Docenten noemen? Of wat doen jullie hier normaal?


Download ppt "26-03-2014 Tim te Slaa, Frank Sterk, Tyrone Smit, Anne-Claire Spruijt Minor Marketing Tomorrow Hogeschool van Amsterdam."

Verwante presentaties


Ads door Google