De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

KU L EUVEN A CADEMIEJAAR 2011-2012 P RAKTIJKORIËNTATIE M ARJOLIJN B URMAN P HILIPPE D AUPHIN B RAM D E C LERCQ N IELS H ESELMANS J URGEN S EGERS A LEXANDRA.

Verwante presentaties


Presentatie over: "KU L EUVEN A CADEMIEJAAR 2011-2012 P RAKTIJKORIËNTATIE M ARJOLIJN B URMAN P HILIPPE D AUPHIN B RAM D E C LERCQ N IELS H ESELMANS J URGEN S EGERS A LEXANDRA."— Transcript van de presentatie:

1 KU L EUVEN A CADEMIEJAAR P RAKTIJKORIËNTATIE M ARJOLIJN B URMAN P HILIPPE D AUPHIN B RAM D E C LERCQ N IELS H ESELMANS J URGEN S EGERS A LEXANDRA T AYLOR W ANNES V AN H ERCK

2 Inhoud Onderzoeksopzet Socrates Socratische methodeConclusie

3 Onderzoeksopzet

4 2. In hoeverre vinden we die criteria terug in de praktijk van het secundair onderwijs? 1. Wat zijn de criteria voor een goed socratisch gesprek?

5 Onderzoeksopzet Literatuurstudie Empirisch onderzoek Criterialijst

6 Socrates

7 Gnothi Seauton Maieutiek Elenchus Aporie

8 Socratische methode

9 Leonard Nelson De socratische methode is namelijk niet de kunst om filosofie maar om filosoferen te onderwijzen, niet de kunst les te geven over filosofen, maar leerlingen tot filosofen te maken.

10 Socratische methode

11 Deelnemers Vragen & gedachten helder formuleren Geldigheid onderzoeken Eigen ervaringen Kunnen herhalen Naar consensus streven

12 Socratische methode Gespreksleider Standpunten laten onderbouwen Vasthouden aan uitgangsvraag Inhoudelijk niets toevoegen Gezegde (laten) herhalen Doorvragen

13 Conclusie

14 Criteria’s als gids Conclusie Resultaat Kritische houding

15


Download ppt "KU L EUVEN A CADEMIEJAAR 2011-2012 P RAKTIJKORIËNTATIE M ARJOLIJN B URMAN P HILIPPE D AUPHIN B RAM D E C LERCQ N IELS H ESELMANS J URGEN S EGERS A LEXANDRA."

Verwante presentaties


Ads door Google