De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Yacht & P4C. Wat leveren uitzendingen op? MVO beleid kennisdelen PLANET PEOPLE PROFIT.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Yacht & P4C. Wat leveren uitzendingen op? MVO beleid kennisdelen PLANET PEOPLE PROFIT."— Transcript van de presentatie:

1 Yacht & P4C

2 Wat leveren uitzendingen op? MVO beleid kennisdelen PLANET PEOPLE PROFIT

3 Samenwerking met People4Change sinds april 2006 in het kader van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Voorkeur voor adopteren van één project om kennis te delen. Oktober 2006 heeft P4C het Talent Team (7 managers) uitgestuurd naar het Lion Hart Foundation in Sierra Leone. Talent Team had de opdracht een business case te schrijven voor het opzetten van een grootschalige palmolieplantage. Door business case en donatie van Yacht is het mogelijk geworden om een kleinschalige palmolieplantage te laten proefdraaien als voorloper van de grootschalige.

4 Dat smaakte naar meer en in 2007 heeft Yacht vanuit de TU in Delft een team gesponsord naar Sierra Leone. Dit team, 5 zeer betrokken studenten, heeft onderzoek gedaan naar de wederopbouw van een waterkracht- centrale die tijdens de burgeroorlog was verwoest. Naar aanleiding van dit onderzoek is er een technisch team vanuit Yacht samengesteld dat samen met TU studenten de gegevens verder heeft uitgewerkt.

5 In 2009 hebben we verschillende projectmatige ondersteuning verleend HR ondersteuning: hr protocollen ziekenhuis Sierra Leone. Financiele ondersteuning: financieel advies voor ondersteuning ziekenhuis. Beleidsmatig advies: ondersteuning van de Lion Hart Foundation en plantage. Weer uitzending technisch team voor het herstel van de waterkrachtcentrale

6 de veranderende wereld van werk

7 binden & boeien van medewerkers schaarse professionals generatie Y werkperspectief

8 MVO Ontwikkelen

9 schaarste ontwikkelen personeel continuïteit kennisontwikkeling breder perspectief behoefte toekomst arbeidsethos generatie Y het nieuwe werken vrijheid projecten

10 Samenwerking met People4Change leerde ons dat uitzendingen zeer gewaardeerd werd door werknemers. In 2009 heeft Yacht 10 medewerkers via P4C uitgezonden. Projecten oa voor Thuiswerkers India; een diocese in Tanzania; school in Cambodja; een lepra organisatie in Mumbai. Deze opdrachten waren op maat voor medewerkers voor 3-4 weken en om kennis te delen. Meer richting kennisdeling terug thuis door het geven van presentaties, het schrijven van weblogs op ons intranet. Feedback over het geleerde aan de organisatie.

11 MVOOntwikkelen Kennis delen vraag leren uitwisseling samen

12 Samenwerking met People4Change leerde ons dat onze uitzendingen zeer sterke leeromgevingen zijn. Quote: Het heeft zo’n impact op je omdat het je talent zo uitvergroot en je tegen grenzen aanloopt. Reflecteren op gedrag en uit je kaders halen daar leren mensen van! Onderzoek P4C: Grootste impact op: Aanpassings- vermogen; Flexibiliteit; Communiceren; Creativiteit; Bewustwording en Zelfvertrouwen. Quote: Het is een snelkookpan. Je valt terug op je basisgedrag en al je creativiteit, geduld en sociale vaardigheden worden aangesproken.

13 Samenwerking met People4Change en Schouten en Nelissen in 2010 maakt dat wij het bestaande leereffect nog gerichter konden benoemen en ontwikkelen. Samen met Schouten en Nelissen stelt People 4 Change een leerplan op voor uitzending gefocused op de specifieke leerdoelen van de professional. Om kandidaten bewuster de uitzending in te laten gaan wordt er een 360 feedback meting gedaan en vanuit 12 competenties een leerplan gemaakt. In samenwerking met de manager. Na 6 maanden wordt er opnieuw een 360 gr feedback gehouden naar de gekozen ontwikkelcompetenties.

14 Wat leveren uitzendingen op? MVO beleid kennisdelen PLANET PEOPLE PROFIT

15 EEN SCHAT AAN ERVARINGEN! MVO beleid PEOPLE PROFIT PLANET kennisdelen ontwikkelen vraag leren samen


Download ppt "Yacht & P4C. Wat leveren uitzendingen op? MVO beleid kennisdelen PLANET PEOPLE PROFIT."

Verwante presentaties


Ads door Google