De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Terbeke turnaround 01 November 2006. Aciviteiten.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Terbeke turnaround 01 November 2006. Aciviteiten."— Transcript van de presentatie:

1 Terbeke turnaround 01 November 2006

2 Aciviteiten

3 Historiek n 1948: Frans Coopman start charcuteriefabriek te Waarschoot n 1994: Start met verse bereide gerechten n 2003: Overname DiPasto n 2005: Overname Langeveld Sleegers n 2006: Overname Pluma n 2006: 7 Fabrieken: 3 charcuteriefabrieken in BE, 1 fabriek voor verpakken en versnijden van charcuterie, 3 productievestigingen voor verse bereide gerechten

4 Basisgegevens

5 Basisgegevens

6 Halfjaarcijfers In '000 €30/06/200630/06/2005 % Omzet 149.261115.52029,2% Bedrijfsresultaat 4.1923.9137,1% Netto Financieringskost -802-60732,1% Resultaat van bedrijfsactiviteiten na netto financieringskost 3.3903.3062,5% Belastingen -1.055-1.198-11,9% Winst na belastingen 2.3352.10810,8% Netto Cashflow 9.1937.47223,0% EBITDA 11.0509.27719,1

7 2 Chilled product groups n Vleeswaren - Charcuterie –L’Ardennaise –Benelux n Verse bereide gerechten –Come a casa –EU

8 Vleeswaren: Charcuterie n Stabiele markt met trends n 1:Sterke stijging voorverpakte Charcuterie n Grootwarenhuizen en klanten wensen voorverpakte waren n 2:Negatieve groei van de bedieningsprodukten n Aantal beenhouwers daalt n 3:Evolutie naar convenienceprodukten n Snacking cultuur: die altijd en overal kunnen geconsumeerd worden n Lancering Vitality gamma n Reductie van zout en verhoging van Omega 3 vetzuren n Market Share 17% n Top 3 BE: 30% MS Top 3 NE: 70% MS

9 Verse bereide gerechten n Zowel merkontwikkeling Come a casa als distributiemerken n Evolutie van Come a case –Naturalmente n verse natuurlijke produkten –Equilibre n Meer groenten en fruit, minder vet, minder zout n Trend: sterke groei in foodservice –Ziekenhuizen, scholen en bedrijfsrestaurants

10 Detail per unit

11 Bereide Gerechten groeien in Europa 1.000 2.000 3.000 4.000 1996 2001 2006 Mio €

12 Strategie met Langeveld Sleegers

13 Strategie met Pluma: complementaire sterkten Ter Beke PlumaTerBeke-Pluma Kookham(x)XX SalamiX(x)X GevogelteX(x)X PatéXXX Kookwaren(x)XX Zoutwaren(x)(x) VoorverpakkingXXX Legende: X = sterke positie (x) = aanwezigheid

14 Koersverloop 5 J

15 Koersverloop 1 J

16 Samengevat n Positief: STRATEGISCHE OVERNAMES PLUMA EN SLEEGERS –Hoog investeringsritme: 16,5 Mln € in 2006: vernieuwingen en automatiseringen –Duidelijke missie: erkend leider zijn in de verse bereide gerechten in EU en in charcuterie in de Benelux –Ook in Foodservice actief: Grootkeukens, scholen en ziekenhuizen –Omschakeling naar freshpack concept: hersluitbare verpakking –Constante produktvernieuwing en merkontwikkeling –Stabiele grondstofprijzen –Capaciteitsverdubbeling in Di Pasto In Frankrijk n Negatief: –warrants voor personeel nu verwatering 2,39% tot max 5% –Geen volleldige kwartaalraportering –Margedruk van de retailers –Zwak koersverloop met weinig volume maar uitbraak mogelijk >70?

17 Opinie n KBC: –Integratie met Pluma perfect fit –Synergie impact vanaf 2007 –Groei bij bereide gerechten en foodservice –Outerform: kkoersdoel 80€ n Bank Degroof –Accumulate n Laatste nieuws: –Juridische verzelfstandiging van de twee divisies: vanaf 1/1/2007 –TerBeke – Pluma NV –FreshMeals NV –Beiden 100% dochter van TerBeke NV n Groeipotentieel gecombineerd met synergieen en opsplitsing moet een waardeverhoging voor het aandeel betekenen: advies kopen


Download ppt "Terbeke turnaround 01 November 2006. Aciviteiten."

Verwante presentaties


Ads door Google