Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAnita Lenaerts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Personeel opleiden PDS Professional Development School
2
Waarom opleiden in de school? Toekomstige type leerkracht (t.a.v. omgaan met kinderen en t.a.v persoonlijke kwaliteiten) Dreigend Personeelstekort Leren in de praktijk Meer(soortige) handen in de groep
3
Toekomstige type leerkracht t.a.v. omgaan met kinderen Vertrouwen hebben in en respect voor kinderen Inspireren en uitdagen Kind is de eigenaar van het leerproces Uitgaande van de basisbehoeften Actief samenwerken en leren Uitgaan van verschillen
4
Toekomstige type leerkracht t.a.v. eigen kwaliteiten Samenwerking op basis van kwaliteiten Werken aan eigen ontwikkeling Werken in multifunctionele teams Samenwerking op basis van gelijkwaardigheid
5
Leren in de praktijk Concrete situaties nodigen uit tot krachtig leren Reflexie Samen leren Uitgaande van competenties
6
Meer(soortige) handen in de groep Meer mogelijkheden voor instructie en begeleiding Verschillende functies en disciplines Meer leren van elkaar
7
Hoe doen we dat binnen teamteaching? Deel uitmaken van een team –Verantwoordelijkheid krijgen –Alle besprekingen bijwonen –Op basis van gelijkwaardigheid Schoolontwikkelingen mee vorm geven –Schoolontwikkeling en persoonlijke ontwikkeling lopen parallel Werken in een miniteam –Taakverdeling –Gezamenlijk problemen bespreken –Samen reflecteren
8
Hoe doen we dat binnen teamteaching (vervolg) Competentiegestuurd –Popgestuurd –Uitgaan van kansen Mentoring, coaching en tutoring –Mentoring = aansturen in de praktijk –Coaching = bijstellen van eigen gedrag –Tutoring = begeleiding vanuit de opleiding Contracten –Rechten en plichten vastleggen (salarissen, vergoedingen, periodes, inzet, ontwikkelingsplannen)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.