De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Groeiproces de Ceder. Bas afspraken geïmplementeerd:  3 niveaus in de groepen  Gedifferentieerde instructie / geplande instructie  Zelfstandig werken.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Groeiproces de Ceder. Bas afspraken geïmplementeerd:  3 niveaus in de groepen  Gedifferentieerde instructie / geplande instructie  Zelfstandig werken."— Transcript van de presentatie:

1 Groeiproces de Ceder

2 Bas afspraken geïmplementeerd:  3 niveaus in de groepen  Gedifferentieerde instructie / geplande instructie  Zelfstandig werken  Dagprogramma’s / weekschema’s  Klaaropdrachten  Vraagteken / stoplichtblokje  Gebruik van planbord  Open inloop

3 Puzzels:  Hoe maken we voldoende tijd voor alle instructiegroepen?  Hoe sluiten we zoveel mogelijk aan bij de leerbehoeften van kinderen?  Hoe maken we gebruik van elkaars talenten?

4  Directie laat zich inspireren/informeren / motiveren tijdens de leergang vernieuwend onderwijs Veenendaal  We bezochten met teamleden scholen met een ander onderwijsconcept

5  Geen overstap naar totaal nieuw concept, maar aspecten van vernieuwende onderwijsconcepten  Koppelen aan Koersplan/ strategisch beleidsplan van CPOV  Ondersteuning vragen van KPC

6  Waarden en Visie opnieuw bepalen  Groepsdoorbrekende activiteiten opstarten  Doorgaande lijn zelfstandig werken verbeteren  Gezamenlijke verantwoordelijkheid / attitudevorming  Verbeteren van Communicatie

7 Kinderen leren wat ze leven, kinderen leven wat ze leren

8  Identiteit  Plezier, veiligheid en vertrouwen  Groeikracht (uitgaan van uniciteit, kwaliteiten en talenten)  Ontwikkeling en samen leren

9 Kernwaarden leerkrachten basisschool de Ceder Ons fundament van denken en handelen. Veiligheid  Een kind moet zich veilig voelen om zich optimaal te kunnen ontwikkelen.  Veilige relatie leerkracht – kind en leerkracht – leerkracht.  Elkaar respecteren en vertrouwen.  Kinderen en leerkrachten moeten zich zo veilig voelen dat ze zichzelf durven en kunnen zijn.  Door jezelf kunnen zijn optimaal presteren. Vertrouwen  Vertrouwen geven.  Vertrouwen ontvangen. Groei / Ontwikkeling  We kijken en werken vanuit de mogelijkheden van kinderen en niet vanuit beperkingen.  Groei / ontwikkeling moet voor leerlingen, leerkrachten en hele organisatie.  Leerkracht moet op de hoogte blijven van onderwijsvernieuwingen.  Organisatie moet voortdurend ontwikkelen.  Kind moet eigen ontwikkeling door kunnen maken. Identiteit / Liefde  Werken vanuit waarden en normen die we de leerlingen meegeven, zoals liefde & respect.  Hieruit vloeien alle kernwaarden voort.  Respect voor identiteitsverschillen onderling. Uitdaging / enthousiasme  Voldoende uitdaging moet zodat kinderen enthousiast blijven en zich blijven ontwikkelen.  Kinderen gaan met plezier naar school en hebben plezier met elkaar.

10

11  Traject 1 – groepsdoorbrekende activiteiten groep 1 & 2 Groepsdoorbrekende Bouwhoek

12

13 Is het zuur, zoet, zout of bitter Is Samenwerken en leren van elkaar

14

15

16  Groepsdoorbrekende activiteiten tijdens open inloop groep 1 & 2  Schoolbreed groepsdoorbrekend rekenen en lezen tijdens vaste blokuren. (filmpjes….)

17

18 Aandacht voor Sociale emotionele ontwikkeling in de vorm van:  Leefgewoonten – de “7 eigenschappen van happy kids” van Sean Covey  Werken met het LVS SCOL en de methode kinderen en hun sociale talenten

19 Ter illustratie twee filmpjes:  Groepsdoorbrekende activiteiten tijdens open inloop in groep 1 & 2  Groepsdoorbrekend rekenen


Download ppt "Groeiproces de Ceder. Bas afspraken geïmplementeerd:  3 niveaus in de groepen  Gedifferentieerde instructie / geplande instructie  Zelfstandig werken."

Verwante presentaties


Ads door Google