De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Het medewerkertevredenheidsonderzoek: een aanzet tot dialoog met medewerkers.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Het medewerkertevredenheidsonderzoek: een aanzet tot dialoog met medewerkers."— Transcript van de presentatie:

1 Het medewerkertevredenheidsonderzoek: een aanzet tot dialoog met medewerkers

2 4000 Studenten (+/-) 400 Medewerkers op pay-roll 24 Bachelor opleidingen, 5 Academies 3 MBO opleidingen >> voltijd, deeltijd, duaal 6 Lectoraten >> trainingen, cursussen, Master 3 locaties Hogeschool Zeeland

3 goede sfeer studeren à la carte persoonlijk internationaal groot deel opleidingen in top 10!

4 gezellig studentenleven HZ Cult goed bereikbaar eenvoudig een kamer HZ sport én … je fiets blijft in Zeeland wél staan!

5 Waarom een MTO voor de HZ? 2006: Dialoog met alle medewerkers “Passie voor professie” Veel veranderingen aangebracht binnen onderwijs, onderzoek, overleg, structuur, etc. 2009: Dialoog met alle medewerkers -> MTO-resultaten als input voor sessies Resultaten als input voor HZ- instellingsplan en afdelingsplannen

6 Waarom de Zestor pilot? Benchmark binnen het HBO Meedenken over de inhoud, leverancier (projectgroep) Prijs/kwaliteit

7 Opzet MTO binnen de HZ Inhoud Aanpak

8 Tevredenheid Belangrijkheid Loyaliteit en trots Arbeidsomstandigheden En dit per gekozen segment Wat hebben we bevraagd?

9 Tevredenheid: zeer tevreden tevreden enigszins tevreden enigszins ontevreden ontevreden zeer ontevreden Belang: 1 zeer belangrijk 2 belangrijk 3 minder belangrijk 4 onbelangrijk verbeterpotentieel

10 Onderdelen van de vragenlijst Werkdruk en arbeidsomstandigheden Inhoud van het werk en perspectief Werksfeer Management en Bestuur Medezeggenschap Arbeidsvoorwaarden Kwaliteit

11 Aanpak Doorlooptijd: koppelen aan beleidcyclus “Real time” monitoren van de voortgang Persoonlijke benadering Transparantie en continue communicatie Spiegelonderzoek

12 De uitkomsten Respons 58% Tevredenheid 6,9

13

14

15 Dashboard

16 Follow-up Dialoog tussen leidinggevende en medewerkers over uitkomsten -> nuancering Teamspecifieke acties HZ-brede acties Borging in de teams zelf!!

17 En de toekomst? In gesprek blijven -> Nu: professionele ruimte

18


Download ppt "Het medewerkertevredenheidsonderzoek: een aanzet tot dialoog met medewerkers."

Verwante presentaties


Ads door Google