De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

INVLOED VAN MARKETING OP CONSUMENTEN Verwerving Toetredingsbarières INVLOED VAN MARKETING OP BEDRIJVEN Materialisme INVLOED VAN MARKETING OP MAATSCHAPPIJ.

Verwante presentaties


Presentatie over: "INVLOED VAN MARKETING OP CONSUMENTEN Verwerving Toetredingsbarières INVLOED VAN MARKETING OP BEDRIJVEN Materialisme INVLOED VAN MARKETING OP MAATSCHAPPIJ."— Transcript van de presentatie:

1 INVLOED VAN MARKETING OP CONSUMENTEN Verwerving Toetredingsbarières INVLOED VAN MARKETING OP BEDRIJVEN Materialisme INVLOED VAN MARKETING OP MAATSCHAPPIJ Te veel macht Culturele vervuiling Te weining sociale producten Slechte service Geplande veroudering Inferieure producten Aggressieve verkoop Misleiding Hoge prijzen Acties van burgers en de overheid om marketing te reguleren

2 CONSUMENTISME Eco-systemen milieutheorie Lange termijn planning Het recht te kiezen Kwaliteit van het leven Veiligheid VervuilingGroei Geïnformeerd zijn Gehoord worden Kritiek op marketing

3 Figuur 2.1 Milieu-duurzaamheidsmatrix

4 Figuur 2.2 Juridische kwesties waarvoor het management zich geplaatst ziet

5 PRINCIPES VAN RATIONELE MARKETING Maatschappelijke marketing Innovatie Waarde Consument georiënteerd Besef van de missie Heilzame producten Wenselijke producten Ontoereikende producten Aangename producten Maatschappelijk verantwoorde marketing

6 Figuur 2.3 Maatschappijgerichte indeling van nieuwe producten


Download ppt "INVLOED VAN MARKETING OP CONSUMENTEN Verwerving Toetredingsbarières INVLOED VAN MARKETING OP BEDRIJVEN Materialisme INVLOED VAN MARKETING OP MAATSCHAPPIJ."

Verwante presentaties


Ads door Google