De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

MULTICHANNELING CE / SPM week 5. OPBOUW LESSEN Week 1 - Introductie - Wat is MCH Hfdst 1 HOM Week 2 - Introductie E-Business - Achtergronden Retail -

Verwante presentaties


Presentatie over: "MULTICHANNELING CE / SPM week 5. OPBOUW LESSEN Week 1 - Introductie - Wat is MCH Hfdst 1 HOM Week 2 - Introductie E-Business - Achtergronden Retail -"— Transcript van de presentatie:

1 MULTICHANNELING CE / SPM week 5

2 OPBOUW LESSEN Week 1 - Introductie - Wat is MCH Hfdst 1 HOM Week 2 - Introductie E-Business - Achtergronden Retail - Traditioneel naar Online marketing - Online marketingstrategie Hfdst 2 & 3 HOM Week 3 - Web 1.0, 2.0, Online marketingmix Hfdst 4 & 5 HOM Week 4 - E Business - Introductie opdracht website analyses (presentatie wk 6) - Wat maakt een goede website? Week 5 - ICT-model - Usability Hfdst 6 HOM Week 6 - Presentatie Website analyse Week 7 - marketing - SEO - Online strategie Hfdst 9 HOM Week 8 - Microsites - Introductie E- marketingplan (inleveren wk 14) Hfdst 11 HOM Week 9 - E commerce meets F Commerce - Social Media Hfdst 12 HOM Week 10 GASTSPREKER Week 11 - Het plan, de campagne - Mobile marketing Hfdst 16 HOM Week 12 - Trends en ontwikkelingen - MCH - Shopping 3.0 Week 13 - Herhaling Week 14 - E-marketingplan inleveren

3 RECAP WK 5 - DISPLAY

4 RECAP WK 5 – NON-DISPLAY

5 Informatie Communicatie Transactie Afbeeldingen, Brochures, webteksten Afbeeldingen, Brochures, webteksten Forum, Poll, contact, video, game, keuzemodel, vragenlijst Downloads, online koop, prijsvraag, lid worden RECAP WK 5 – HET ICT MODEL

6 Is de website effectief? Is de website efficiënt? Verschil tussen effectief en efficiënt is tijd. Effectief EfficiëntTevredenheid Waar usability om draait RECAP WK 5 – USABILITY

7 VANDAAG marketing Search Engine Optimization Hoofdstuk 9 HOM

8 Vorm van direct marketing Directe conversie & omzetverhoging Meetbaar, hoog bereik, lage kosten MARKETING

9 Termen: – Bounce Rate (BR) – Open Rate (OR) – Click-Through Rate (CTR) – Conversie cijfers in verschillende sectoren, maart 2010: SectorOpen RateClick Trough Rate Overheid25,74%5,38% Comm./reclame24,72%3,11% Telecom21,24%3,23% Retail17,09%3,40% Consultancy16,39%3,31% MARKETING METEN

10 Groeiend in volume en omzet 32% opent binnen 2 uur ; 75% opent binnen 24 uur Onderwerp (kort!) & afzender bepalend voor opening Personaliseren scoort beter in CTR Populaire dagen voor verzending – VS: zo./ma. – NL: di./wo. Mobiel internet ers als potentie Maar…... let op telecomwet (nov.’08) – Toestemming benodigd (zie: opt-in/opt-out) MARKETING FEITEN

11 1.Periodiek informeren 2.Direct verkopen 3.Goodwill/image kweken 4.Klantenbinding 5.Nieuwe klanten/prospects werven 6.Klantinventarisatie 7.Bepaald segment bereiken 8.Traffic verhogen DOELSTELLINGEN MARKETING

12 NIET enkel ‘t versturen van een nieuwsbrief…. – = beleidsloos, meer guerilla WEL: (zie p ) – Buzz – Buzzmailings – Retentie – Retenti als aftersales – Nieuwsbrief – Nieuwsbrief met periodiek info – Acquisitie – Acquisiti ings met selectief aanbod – Virals – Virals met “tell-a-friend” effecten – Vragenlijst – Vragenlijst t.b.v betrokkenheid klant/profielverbetering VORMEN VAN MARKETING

13 RETENTI

14 ACQUISITI

15 KLANTINVENTARISATIE

16 Kaders bij professionele campagnes Emma-nl sinds 2003 door verzenders Telecomwet in nov 2008 aangepast ivm ‘spammen’ 8 belangrijke punten die ook gereguleerd zijn TELECOMWET & EMMA

17 Verwijs naar een aanmelding of reden voor verzending: OPT-IN

18 1.Kwaliteitsinfo (nieuws) 2.Scanbare, snel te begrijpen info 3.Onderwerp = belangrijkste 4.Maak mail persoonlijk 5.Compacte formulering (geen zware plaatjes/pdf) 6.Regelmaat in contact 7.Juiste timing 8.Mails standaardiseren qua afzenderinfo 9.Analyseer respons 10.Concreter = beter SUCCESFACTOREN

19 2012: HET JAAR VAN DE SLIMME ? Aantal mensen dat s op een mobile device bekijkt stijgt enorm

20 Breed begrip; verzamelnaam voor activiteiten om de site hoger in zoekmachines te laten scoren… Bestaat uit 2 delen: – Search Engine Optimization (SEO) – Search Engine Advertising (SEA) SEARCH ENGINE MARKETING (SEM)

21 2 augustus 2014 Het search landschap vandaag Search Engine Optimalisatie (SEO) Search Engine Advertising (SEA) Vertical Search Social Media Optimalisatie (SMO) Search Engine Marketing

22 2 augustus 2014 Organic Search Natural Search Search engine optimization

23 Search? Why bother, I‘am out there!

24 Determination of position

25 Performance

26 Competitors

27 2 augustus 2014 Indicatie Google waardering titel (66 karacters) header vetgedrukt meta tag keywords meta tag description (156 karacters) eerste paragraaf linktekst overige tekst, beschrijving afbeelding grafische headers flash afbeeldingen content mbv javascript (Url 75 karacters) 2 punten niet herkend: 0 punten 1 punt 5 punten 4 punten 3 punten

28 2 augustus 2014 Consumers “We want to be found on…” “My potential customer searches on…”

29 The Long Tail Aantal woorden High CPC, low conversion rate Low CPC, high conversion rate Kookboek Boeken Kookboek Franse keuken Aantal zoekopdrachten

30 hele Begin hele verbeterproces – zonder optimalisatie hoge advertentiekosten  Google vindt website niet relevant genoeg… – Plan maken voor positie in zoekmachine vóór bouw website – VRAGEN: Met welke woorden wil je gevonden worden? Wie bereiken? Onderscheidingsvermogen ? …… (focus bezoeker!) SEARCH ENGINE OPTIMIZATION (SEO)

31 miljoenen Gevonden worden tussen miljoenen concurrenten. Kennis op SEO gebied erg belangrijk. Zoekmachines updaten algoritmes regelmatig! ‘Top 10-positie zoekmachines is niet eenvoudig KISS: Keep It Stupid and Simple AANDACHTSPUNTEN SEO

32 VOLGENDE WEEK Microsites Introductie E-marketingplan Hoofdstuk 11 HOM NB Week 14 inleveren E-marketingplan

33


Download ppt "MULTICHANNELING CE / SPM week 5. OPBOUW LESSEN Week 1 - Introductie - Wat is MCH Hfdst 1 HOM Week 2 - Introductie E-Business - Achtergronden Retail -"

Verwante presentaties


Ads door Google