De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!” “een hands-on praktische training” Les 7 Stappenplan (6 en 7) Websitebouw en techniek Content Versie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!” “een hands-on praktische training” Les 7 Stappenplan (6 en 7) Websitebouw en techniek Content Versie."— Transcript van de presentatie:

1 Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!” “een hands-on praktische training” Les 7 Stappenplan (6 en 7) Websitebouw en techniek Content Versie

2 AUTEURSRECHTELIJKE BESCHERMING De informatie in deze presentatie is auteursrechtelijk beschermd. Niets uit deze presentatie mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, microfilm, elektronisch of op welke andere wijze ook zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever. EDUwebsupport ©

3 Opbouw les 7 De leerdoelen van deze les: • Kennismaking en begrijpen van de belangrijkste aspecten bij de bouw van de website en de technische kenmerken die daarbij horen • Het kunnen schrijven van de teksten voor de website rekeninghoudend met de eisen van SEO Duur en opbouw van de les: 20 min. directe kennisoverdracht + 70 min. Praktijkleren + 3 uur Praktijkleren buiten de les Benodigdheden: Laptop, pen, papier en internettoegang Boek ‘Online marketing voor het MBO’ (deel 2) Werkboek ‘Online marketing voor het MBO’ 3

4 Stap 6 - Websitebouw en techniek • Url’s zijn statisch en voorzien van zoekwoorden. • Zoekwoorden in Url’s zijn gescheiden door een koppelteken. Maximaal 4 tekens • Laadsnelheid van elke pagina < 2 sec. Streven naar < 0.5 sec. De websitebouwer heeft vrijwel geen invloed op de SERP. • HTML gescheiden van opmaak (CSS) en functionaliteiten zoals Javascript. CSS en Javascript extern • Werking van de website incl. linkstructuur, niet afhankelijk van Flash en Frames. • Leg een goede Url structuur vast. Bepaal of je gebruikt of dat je Leg dit vast in de webmaster tools.http://www.mijndomein.tldhttp://mijndomein.tld • De Url structuur is maximaal 4 niveaus diep. • Url structuur is weergave van site structuur. 4

5 Stap 6 - Websitebouw en techniek – aan de slag! Opdracht 7.1 – Websitebouw en techniek Het doel van deze opdracht is in je verslag de betekenis te beschrijven voor de onderstaande aspecten. Als je als student een website bouwt als schoolopdracht is het belangrijk deze aspecten ook te bepalen en vast te leggen in je verslag. • HTML gescheiden van opmaak (CSS) en functionaliteiten zoals Javascript. CSS en Javascript extern • Werking van de website incl. linkstructuur, niet afhankelijk van Flash en Frames. • Leg een goede Url structuur vast. Bepaal of je gebruikt of dat je Leg dit vast in de webmaster tools. • De Url structuur is maximaal 4 niveaus diep. • Url structuur is weergave van site structuur. • Url’s zijn statisch en voorzien van zoekwoorden. • Zoekwoorden in Url’s zijn gescheiden door een koppelteken. Maximaal 4 tekens • Laadsnelheid van elke pagina < 2 sec. Streven naar < 0.5 sec. 5

6 Stap 7 - Content • Bepaal hoe je rijke content voor de site en per pagina vorm geeft. • Zorg voor relatief kleine alinea’s die makkelijk “scanbaar” zijn met het oog. Elke alinea heeft zijn eigen header. • Maak korte zinnen. • Zorg voor een goede zoekwoorddichtheid: 2 tot 8%. • Gebruik naast woorden vooral ook “zoekzinnen” van 2 tot 4 woorden. • Optimaliseer een pagina voor maximaal 3 zoekwoorden/zinnen. • Zorg er voor dat de zoekwoorden voorkomen in de H1 en H2 kop. • Gebruik waar het kan opsommingen en bullets. • Zorg voor voldoende “call to action” op elke pagina. • Zorg voor voldoende links met goede ankerteksten. Ankerteksten moeten relevant zijn. • Stel microconversie mogelijkheden vast. • Waak voor dubbele content. Aandachtspunten bij het bepalen van de ‘Content’: 6

7 Stap 7 - Content – aan de slag! Opdracht 7.2 – Content Het doel van deze opdracht is zelfstandig of in kleine groepjes de content van de website te bepalen. Dit bepaalt inhoud die de klant gaat zien! Lees zorgvuldig de opdracht en werk deze uit in je verslag. Tip 1: Werk onderdelen individueel uit (verdeel taken) Tip 2: Laat teksten altijd door iemand anders lezen 7

8 Bedankt! Tot de volgende les! 8


Download ppt "Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!” “een hands-on praktische training” Les 7 Stappenplan (6 en 7) Websitebouw en techniek Content Versie."

Verwante presentaties


Ads door Google