De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!” “een hands-on praktische training” Les 8 Stappenplan (8, 9 en 10) Meta content, Als de website/shop.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!” “een hands-on praktische training” Les 8 Stappenplan (8, 9 en 10) Meta content, Als de website/shop."— Transcript van de presentatie:

1 Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!” “een hands-on praktische training” Les 8 Stappenplan (8, 9 en 10) Meta content, Als de website/shop gereed, Linkbuilding Versie

2 AUTEURSRECHTELIJKE BESCHERMING De informatie in deze presentatie is auteursrechtelijk beschermd. Niets uit deze presentatie mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, microfilm, elektronisch of op welke andere wijze ook zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever. EDUwebsupport ©

3 Opbouw les 8 De leerdoelen van deze les: Het kunnen definiëren van de metacontent Begrijpen welke aspecten gecontroleerd moeten worden bij het gereed zijn van de site Kennismaken met de tools waarmee bezoek op de website gemeten kan worden Bepalen en uitvoeren van de nodige en mogelijke linkbuilding en het begrijpen van belangrijke aspecten hierbij Duur en opbouw van de les: 20 min. directe kennisoverdracht + 70 min. Praktijkleren + 3 uur Praktijkleren buiten de les Benodigdheden: Laptop, pen, papier en internettoegang Boek ‘Online marketing voor het MBO’ (deel 2) Werkboek ‘Online marketing voor het MBO’ 3

4 Stap 8 – Meta content Maak voor elke pagina een unieke title tag. Max 64 tekens. Maak voor elke pagina een unieke meta omschrijving. Gebruik maximaal 155 tekens inclusief spaties. Gebruik call to action: zorg dat de hele tekst aanzet tot actie en uitnodigend is. Zorg voor alt tags bij elke afbeelding. Gebruik zoekwoorden. Gebruik de canonical tag als je dubbele content hebt. Gebruik Nofollow als bepaalde links niet door Google mogen worden gevolgd. Gebruik Meta Robot als een pagina niet mag worden geïndexeerd. 4 Een opfrisser…….

5 Stap 8 – Meta content – aan de slag! 5 Opdracht 8.1 – Meta content Het doel van deze opdracht is zelfstandig of in kleine groepjes de meta content van de website te bepalen. Dit bepaalt voor een groot deel wat de bezoeker gaat zien in de resultaten van de zoekmachine. De tekst bepaalt hierbij het gedrag van de bezoeker. Werk de onderstaande meta data uit en verwerk dit in het verslag. Maak voor elke pagina een unieke title tag. Max 64 tekens. Maak voor elke pagina een unieke meta omschrijving. Gebruik maximaal 155 tekens inclusief spaties. Gebruik call to action: zorg dat de hele tekst aanzet tot actie en uitnodigend is. Zorg voor alt tags bij elke afbeelding. Gebruik zoekwoorden. Gebruik de canonical tag als je dubbele content hebt. Gebruik Nofollow als bepaalde links niet door Google mogen worden gevolgd. Gebruik Meta Robot als een pagina niet mag worden geïndexeerd.

6 Stap 9 – Als de site gereed is Meld je aan bij Google Webmaster Tools. Installatie Google Analytics. Fetch as Google. Check je site op gebroken links. Check of alle afbeeldingen een alt tag hebben. Check je laadsnelheid van alle pagina’s. Check de zoekwoorddichtheid van alle pagina’s. Zorg voor minimaal 1 backlink, anders besta je niet. Maak een Google+pagina Meld je aan bij Google Local Search. Meld producten aan bij Google Merchant Center. Upload een XML sitemap in de webmastertools. Controleer met Google Analytics of al je pagina’s zijn geïndexeerd. Controleer op crawl errors. Hoe zien bezoekers je site? Check je ranking wekelijks. FactorOmschrijvingBeïnvloed SERP CTR Het aantal keren dat op je SERP link wordt geklikt. Officieel geen factor. Ja/nee XMLXML sitemap upload naar zoekmachineNee Laadsnelheid Laadsnelheid is nog geen echte factor. Wel van belang voor Adwords. Nee/Ja LocalAanmelden local search. Goed voor pageviewsNee LinksGebroken linksJa Bounce rateWordt er meer dan één pagina bezocht?Ja Crawl errorsKan alles goed worden geïndexeerd?Ja Alt tagsAlle afbeeldingen voorzien van tekst?Ja Tools:Analytics en webmaster tools?Nee Google +Heb je een Google+ paginaJa GA en Webmaster Tools zijn onmisbaar voor de SEO-er 6

7 Stap 9 – Als de site/shop gereed is – aan de slag! 7 Opdracht 8.2 – Als de site/shop gereed is Het doel van deze opdracht is zelfstandig of in kleine groepjes een controle uit te voeren op de website. Ofwel je meet wat je doet (‘meten = weten’). Lees hiervoor zorgvuldig de opdracht door in het werkboek. Controleer de website op basis van de genoemde aspecten en maakk gebruikk van de gerefereerde hulpprogramma’s. Werk je bevindingen uit in je verslag.

8 Stap 10 - Linkbuilding Maak een linkbuilding strategie. Hoeveel links zijn er nodig, van welk type? Je kent de concurrentie. Volg het stappenplan. Er zijn veel links van thematisch relevante sites. Er zijn veel links van sites met autoriteit. Veel links van expert sites. Ankerteksten die je aanbiedt bevatten relevantie zoektermen. Link niet naar bad neighbourhoods. Maak een plan voor het verkrijgen van links via social media. Heb je al bestaande links en je bent hier mee tevreden, laat het dan zo. Oudere links tellen zwaarder. Ankerteksten niet frequent wijzigen. Overweeg een Link bait campagne. Check domeinen waar de link vandaan komt. Check Hoeveel uitgaande links heeft de backlink site. FactorOmschrijvingBeïnvloed SERP AantalHet aantal relevante backlinksJa DiversiteitDiversiteit van de domeinen van de backlinksJa KwaliteitHogere waarde bij links van kwaliteitssitesJa LeeftijdDe leeftijd van de linksJa PatroonZorg voor een natuurlijk linkbuilding patroonNee, tenzij RelevantieHogere relevantie tussen sites verhoogt linkwaardeJa Aantal linksRijke content site hebben veel backlinksJa AnkerZorg voor relevante ankertekstenJa Afstand Hoe korter de afstand tot de SLD van de linkpartner hoe beter Ja Aantal links van backlink domein Heeft een backlink domein veel uitgaande links dan daalt de waarde per link. Linkwaarde verdeelt zich over het aantal uitgaande links Ja Bad Links van sites met veel spam hebben een negatieve invloed op je eigen waarde. Ja PageRank De pagerank van een backlink pagina zoals deze wordt gepubliceerd. Nee Sociale mediaAantal links via sociale media, Aantal likes.Ja Backlinks kunnen voor meer dan 40% mee tellen voor je SERP 8

9 Stap 10 - Linkbuilding – aan de slag! 9 Opdracht 8.3 – Linkbuilding Het doel van deze opdracht is zelfstandig of in kleine groepjes de linkbuildingsactiviteiten vast te leggen en uit te voeren. Beschouw wat je concurrent doet. Ken je belanghebbenden. Welke links kun je (laten) aanbrengen. Maak een overzicht van de mogelijkheden en verwerk deze in je website en je verslag. Lees de tips in het werkboek.

10 Bedankt en succes! 10


Download ppt "Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!” “een hands-on praktische training” Les 8 Stappenplan (8, 9 en 10) Meta content, Als de website/shop."

Verwante presentaties


Ads door Google