De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 1 Examenstichtingen Bedrijfstakgroep HTV Horeca, Toerisme en Voeding.

Verwante presentaties


Presentatie over: "CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 1 Examenstichtingen Bedrijfstakgroep HTV Horeca, Toerisme en Voeding."— Transcript van de presentatie:

1 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april Examenstichtingen Bedrijfstakgroep HTV Horeca, Toerisme en Voeding

2 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april Programma Aanleiding en resultaten CiR Beoordelingsmethodiek Menukaart Ontwikkelingsgericht en Examinering Borging Examinering Basis presentatie Competent in Reiswerk van J. Gerritsen met aanvullingen SHE

3 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Aanleiding CiR Kwaliteit uitstroom MBO (en HBO) is onvoldoende Erkenning tot leerbedrijf een bureaucratisch proces Opleidingen missen dynamiek van de branche Bedrijfsleven geeft onvoldoende medewerking in verbetering Onderwijs en bedrijfsleven spreken elkaars taal niet

4 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Resultaten CiR Eenduidige beoordelingssystematiek Menukaarten Erkenning praktijkomgeving

5 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Stand van zaken horeca Afstemming tussen SHE, Horecavakpunt en SVH Monitoring praktijkmap Samwenwerking SHE – Aventus Concept begin april op aanvraag bescikbaar voor kok en gastheer Per september praktijkmap definitief

6 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Beoordelingsmethodiek NiveauOmschrijving Basis Is in staat om activiteiten binnen een werkproces zelfstandig uit te voeren Gevorderd Is in staat om een werkproces zelfstandig uit te voeren Competent Is in staat op kerntaakniveau alle onderliggende werkprocessen zelfstandig uit te voeren en op elkaar af te stemmen

7 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Uitgangspunten Menukaart Simpel Transparant Multifunctioneel

8 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008

9 Werkproces- niveau Kerntaak- niveau Onderdeel werkproces BasisGevorderdCompetent Menukaartsystematiek Drie functies menukaart: 1.Communicatiemiddel tussen bedrijf en school (matching) 2.Rapportage-instrument status/voortgang/ontwikkeling leerling 3.Beoordelingsinstrument voor bedrijf en school

10 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Werkproces- niveau Kerntaak- niveau Onderdeel werkproces BasisGevorderdCompetent Menukaartsystematiek OntwikkeltrajectExaminering

11 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Menukaart

12 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Menukaart x x x x x x Beoordeling student x

13 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Borging examinering Verantwoording beoordeling kwalificerende instrumenten

14 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Einde presentatie Hartelijk dank voor uw aandacht


Download ppt "CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 1 Examenstichtingen Bedrijfstakgroep HTV Horeca, Toerisme en Voeding."

Verwante presentaties


Ads door Google