De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Derde ronde practicum ‘Binnen de methode’

Verwante presentaties


Presentatie over: "Derde ronde practicum ‘Binnen de methode’"— Transcript van de presentatie:

1 Derde ronde practicum ‘Binnen de methode’
Kijk op uw kinderen Middenbouw

2 Doel Het eigen handelingsrepertoire vergroten op het gebied van diagnosticeren in de klas. Door Het vaststellen en uitwisselen van handvatten en tips.

3 Programma Oefenen in analyseren Plenair: In groepjes:
Inleiding met een observatie Kennismaken d.m.v. stellingen Stellingname Oefenen in analyseren Op onderzoek in methodes Uitwisselen ervaringen Uitwisselen handvatten en tips

4 Waarom diagnosticeren?
Zonder diagnose geen hulp!

5 25 x 16

6 Diagnosticeren is…

7 Kies uw stelling! Diagnosticeren is iets anders dan hulp bieden.
Diagnosticeren is specialistenwerk. Diagnosticeren is een kerntaak van elke leerkracht. Diagnosticeren is in groep 8 te laat. Diagnosticeren is tijdrovend. Diagnosticeren is …

8 Stellingname!

9 Na de toets … diagnose Toets RekenRijk groep 5 blok 6
Bekijk de toets van Eva Analyseer de oplossingen Welke vragen ga je stellen tijdens het diagnostisch gesprek? Waar let je op tijdens het gesprek? (observatiepunten) 9

10 De organisatie van diagnosticeren
Hoe gaat u op uw school om met diagnosticeren? Op welke momenten kun je diagnosticeren? video Wat zegt de methode? Waar vind je het? Wanneer afstemming IB’er, RT’er? Wat heb je als leerkracht nodig om goed te diagnosticeren?

11 Op onderzoek in methodes

12 Uitwisselen handvatten en tips

13 De inhoud van diagnosticeren
Oplossingsstrategieën bij niet beheerste onderwerpen vragen naar inzicht van de leerling m.b.t. het onderwerp noodzakelijke voorkennis (leerlijn en materiaalgebruik)

14 Protocol ERWD Ernstige RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie
14


Download ppt "Derde ronde practicum ‘Binnen de methode’"

Verwante presentaties


Ads door Google