De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De kaart is niet het landschap. Geef jongeren/leerlingen een stem zEr zijn twee kanten aan de medaille … z1. hulpverleners/leraren zijn capabel in het.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De kaart is niet het landschap. Geef jongeren/leerlingen een stem zEr zijn twee kanten aan de medaille … z1. hulpverleners/leraren zijn capabel in het."— Transcript van de presentatie:

1 De kaart is niet het landschap

2 Geef jongeren/leerlingen een stem zEr zijn twee kanten aan de medaille … z1. hulpverleners/leraren zijn capabel in het werken met jongeren/leerlingen; ze weten wat en hoe dat te doen. z z2. Jongeren/leerlingen dienen hun eigen leerproces te kennen en dienen controle te hebben over hun eigen leerproces.

3 8 stappen-dans

4 STAP 1: CONTACT MAKEN De motor van verandering loopt door het opbouwen van een goede werkrelatie

5 DOELEN STELLEN WAT MAAKT DAT DEZE BIJEENKOMST ZINVOL VOOR JE IS? Doelen van de jongere/leerling/collega zijn richtingwijzers die ons de kortste weg naar oplossingen wijzen

6 CONTEXT MEENEMEN ELKE SITUATIE SPEELT ZICH AF BINNEN EEN BEPAALDE CONTEXT

7 Vinden van krachtbronnen Wat WERKT GOED ondanks je probleem?

8 KRACHTBRONNEN

9 UITZONDERINGEN Elk probleem kent uitzonderingen

10 COMPLIMENTEREN Zeg wat je meent …! Goede timing…! Indirect …! Zelfcompliment …!

11 DIFFERENTIEER Schaalvragen

12 Praktische uitgangspunten voor je dagelijkse werkzaamheden op school De schoolcultuur omarmt het idee dat je gedrag of je "doen" een belangrijke sleutel voor succes is in school en in het dagelijks leven. Hard werken en eer hebben in je werk zijn zeer belangrijk om levenstaken af te ronden, zoals het afmaken van school en gepast werk vinden.

13 Praktische uitgangspunten voor je dagelijkse werkzaamheden op school Positief taalgebruik en complimenteren worden gebruikt om leerlingen te helpen om hun doelstellingen voor school en voor hun eigen leven te bereiken. Het team onderkent sterke punten en mogelijkheden bij leerlingen. Complimenteren van leerlingen en het geven van constructieve feedback aan leerlingen worden dagelijks standaard gebruikt. Iedereen die betrokken is bij de schoolorganisatie staat model voor deze aanpak.

14 Je bril maakt wat je ziet...


Download ppt "De kaart is niet het landschap. Geef jongeren/leerlingen een stem zEr zijn twee kanten aan de medaille … z1. hulpverleners/leraren zijn capabel in het."

Verwante presentaties


Ads door Google