De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

HAN Sport en Bewegen Ben Halle Kwaliteitsverbetering moet je willen en vooral kunnen Doel van de workshop: U bent zo nieuwsgierig geworden naar inspirerende.

Verwante presentaties


Presentatie over: "HAN Sport en Bewegen Ben Halle Kwaliteitsverbetering moet je willen en vooral kunnen Doel van de workshop: U bent zo nieuwsgierig geworden naar inspirerende."— Transcript van de presentatie:

1 HAN Sport en Bewegen Ben Halle Kwaliteitsverbetering moet je willen en vooral kunnen Doel van de workshop: U bent zo nieuwsgierig geworden naar inspirerende en motiverende verbeterprocessen, dat u nog meer inzicht hierin wilt krijgen. Kwaliteit verbeteren in 7 stappen

2 HAN Sport en Bewegen Ben Halle Uitgangspunten: - Het team kiest zelf doelen - De doelen zijn concreet en kleine stapjes met een zo groot mogelijk effect - Motiverend en inspirerend zijn de sterke punten en behaalde successen van het team - Hoe moeten we dat doen?” Vragen: - Wat doen we al goed én hoe kunnen we dat nog beter doen?

3 HAN Sport en Bewegen Ben Halle Stap 5. Eén stapje vooruit zetten Stap 6. Vooruitgang monitoren Stap 7. Vaststellen verdere veranderbehoefte Stap 3. Vaststellen van het platform Stap 4. Analyseren van eerder succes Stap 1: Verhelderen van de veranderbehoefte Stap 2. Definiëren van de gewenste toestand Kwaliteit verbeteren in 7 stappen

4 HAN Sport en Bewegen Ben Halle Stap 1: Verhelderen van de veranderbehoefte Wat zou het team willen verbeteren om het nuttig voor het team te laten zijn? Waaraan wil het team iets veranderen? Waar heeft het team last van? Hoe heeft het team daar last van? Hoe is het een probleem voor het team? Stap 2. Definiëren van de gewenste toestand Wat wil het team bereiken? Hoe wil het team dat de situatie wordt? Wat zou het team willen in plaats van het probleem? Wat zal er zijn als het probleem is opgelost? Waaraan zal de omgeving merken dat het probleem is opgelost? Wat gaat er beter als het probleem is opgelost?

5 HAN Sport en Bewegen Ben Halle Stap 3. Vaststellen van het platform Stap 4. Analyseren van eerder succes Wanneer was het probleem minder aanwezig? Wat was er toen anders? Wanneer heeft het team al eens meegemaakt dat datgene wat je wilt bereiken al eens is gebeurd? Hoe is dat gelukt? Stel je voor een schaal van 1 t/m 10. Bij 1 is het probleem het ergst; bij 10 is het probleem volledig opgelost. Waar sta je op de schaal? Hoe is het gelukt om van 1 tot …. te komen? Wat heeft daarbij geholpen?

6 HAN Sport en Bewegen Ben Halle Stap 5. Eén stapje vooruit zetten Hoe kan het team dat wat heeft gewerkt vaker doen? Wat zou een klein stapje vooruit zijn? Wat zou het team morgen/ vandaag al kunnen doen? Hoe ziet dat stapje eruit? Waaraan zouden anderen kunnen merken dat het stapje is gezet? Stap 6. Vooruitgang monitoren Stap 7. Vaststellen verdere verbeterbehoefte

7 Van probleem naar oplossing Oplossing 0. Begin oplossing NU - Wanneer ging het wel goed? Hoe bruikbaar is dit? - Wat is het volgende stapje? -Hoe is het gelukt om van 0 te komen tot NU? Probleem Wat wil je in plaats van het probleem? Gevreesde toekomst Probleem HAN Sport en Bewegen Ben Halle


Download ppt "HAN Sport en Bewegen Ben Halle Kwaliteitsverbetering moet je willen en vooral kunnen Doel van de workshop: U bent zo nieuwsgierig geworden naar inspirerende."

Verwante presentaties


Ads door Google