De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Onderscheidend op vier aspecten

Verwante presentaties


Presentatie over: "Onderscheidend op vier aspecten"— Transcript van de presentatie:

1 Onderscheidend op vier aspecten
Arbeidsbemiddelende organisaties onderscheiden zich van elkaar op basis van vier aspecten: methodiek marktsegmentatie door specialisatie geografisch bereik externe of interne arbeidsbemiddeling

2 Economische sectoren Sectorindeling in de economie: primaire sector
secundaire sector tertiaire sector quartaire sector Arbeidsbemiddeling: Tertiaire sector ofwel dienstverlenende sector.

3 Diensten Wat is een dienst? Een dienst is een abstract begrip, in
tegenstelling tot een fysiek product, waarvan we de fysieke eigenschappen kunnen beschrijven. Welke voorbeelden van diensten kennen we?

4 Vier basiskenmerken van diensten

5 Arbeidsbemiddeling = dienstverlening
Een complex proces tussen aanbieder en afnemer, waarbij wederzijdse verwachtingen moeten worden waargemaakt. → is afhankelijk van de geleverde kwaliteit Kwaliteit: Hiervan is sprake als het resultaat voldoet aan de verwachting van zowel opdrachtgever als kandidaat.

6 Leveren van kwaliteit De consultant behartigt de belangen van drie
partijen: → invloed van opdrachtgever op kwaliteit → invloed van kandidaat op kwaliteit

7 Opleidingen Om de kwaliteit van de arbeidsbemiddeling
te bevorderen kunnen consultants geschoold worden. Uitzendbranche: Basisopleiding intercedent Artra/Flextrain Werving- en selectiebranche: Compagnon, ERI en NCOI YER en AMC Academie


Download ppt "Onderscheidend op vier aspecten"

Verwante presentaties


Ads door Google