De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Aanpak en Resultaten Verkeers- en vervoersstudie AMC 21 april 2010 Mattijs Maris Milieu Programma Manager Academisch Medisch Centrum Amsterdam.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Aanpak en Resultaten Verkeers- en vervoersstudie AMC 21 april 2010 Mattijs Maris Milieu Programma Manager Academisch Medisch Centrum Amsterdam."— Transcript van de presentatie:

1 Aanpak en Resultaten Verkeers- en vervoersstudie AMC 21 april 2010 Mattijs Maris Milieu Programma Manager Academisch Medisch Centrum Amsterdam

2 Inhoud Aanleiding en vraagstelling Onderzoeksopzet Uitkomsten onderzoek Toekomstige ontwikkelingen Conclusies Vervolg

3 Aanleiding Mobiliteitsbeleid AMC Milieuvergunning –verbetering milieuprestatie –duurzaam vervoersbeleid Actualisatie bestemmingsplan Effecten locatie-ontwikkeling Inventarisatie gebruik parkeerterreinen Inzicht sluiproute

4 A9 A2 A9 NS Metro BUS AMC Amsterdam Zuid Oost Haarlem Amsterdam Diemen - Amersfoort

5 Enkele cijfers: m 2 BVO medewerkers – FTE in AMC derden op terrein ~ 800 werknemers studenten polibezoeken per jaar verpleegdagen per jaar P6 P5 P3 P2 P4 P1

6 Onderzoeksopzet AMC-brede betrokkenheid: Huisvesting, Parkeerbeheer, Milieu, Voorlichting, etc. Bureau aanbesteed: Goudappel Coffeng

7 Onderzoeksopzet Enquêtes en tellingen Mechanische verkeerstellingen Parkeerdrukmetingen

8 Onderzoeksopzet Aansluiting bij 1997 en 2002 onderzoeken Enquêtes: Zeer kort, alleen herkomst en vervoerkeuze (Bijna) alle uit-/ingangen Aankondiging via Intranet en Internet Tellingen: 1 week mechanische telslangen Strategisch geschikte plaatsen

9 Onderzoeksopzet Parkeerdrukmetingen: Eén dag, gelijktijdig met enquêtes Parkeercapaciteit over de dag Parkeerduur per terrein Omloopsnelheid parkeerplaatsen per terrein

10 Uitkomsten onderzoek: Vervoerwijzekeuze

11 Vervoermotieven

12 Vervoerwijze naar herkomst (werknemers) Auto: ± 50% Zuid en ZO

13 Verkeersstromen per uur (weekdag - gemiddelde)

14 Verkeersstromen per dag AMC: motorvoertuigen/etmaal 10% zwaarder transport; leveranciers, bussen Dinsdag drukste dag Enquêtedag representatief

15 Bevindingen onderzoek AMC zeer goed bereikbaar met alle vervoersopties Vrijwillige vervoerkeuze is al(lang) gemaakt Gebruik OV sterk toegenomen – corridors A2 en A8 Werknemers van dichtbij – autogebruik hoog Afname fiets gebruik vanuit directe omgeving Patiënten en bezoekers overwegend met de auto Weinig ‘oneigenlijk’ gebruik parkeerterreinen AMC-ring weinig gebruikt als sluiproute

16 Parkeerbehoefte (weekdag – gemiddelde) lang parkeren, grootste capaciteit kort parkeren, hoge omloopsnelheid

17 Bouwplannen rond AMC ( ≃ 2025) – m 2 inbreiding – m 2 uitbreiding rond Monoliet –revitalisatie bedrijventerreinen Amstel III Gevolg, toename: –medewerkers, –bezoekers, –parkeerbehoefte, –vervoerstromen. Toekomstige ontwikkelingen

18 Huidige situatie:3.400 pp Waarvan op tijdelijke terreinen1.500 pp Locatieontwikkeling zonder norm:6.000 pp Nieuwbouw volgens Amsterdamse norm 1 pp per 5 werknemers:5.000 pp Nieuwbouw èn bestaand volgens Amsterdamse norm 1 pp per 5 werknemers:4.100 pp Ontwikkeling parkeerbehoefte

19 Enkele conclusies AMC heeft veel gedaan op vervoersmanagement Eerste focus op medewerkers: beter stuurbaar Mobiliteitsbeleid = Mobiliteitsmanagement & Parkeerbeleid Maatregelen èn Marketing Nadere uitwerking: –Fietsvervoer en -voorzieningen –Voor- en natransport AMC-terrein (ook toekomst) –OV verbeteren vanuit enkele corridors en aansluitingen –Gedifferentieerd vervoersbeleid –Arbeidsvoorwaardelijke sturingsmogelijkheden –Besluitvorming over toekomstige parkeervoorziening –Informatievoorziening OV → alle doelgroepen

20 Vervolg Mobiliteitbeleid AMC: V&V OnderzoekBeleidsontwikkelingImplementatie >>>>>>>>>> Beleidsontwikkeling WerkgroepDuurzaamWerkgroepHRMWerkgroepLocatie Mobiliteitsmanagement en Parkeerbeleid & uitwerken concrete maatregelen en kansen


Download ppt "Aanpak en Resultaten Verkeers- en vervoersstudie AMC 21 april 2010 Mattijs Maris Milieu Programma Manager Academisch Medisch Centrum Amsterdam."

Verwante presentaties


Ads door Google