De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 Strategie, positionering en proposities voor de fondsenwerving ten behoeve van het FLORALIS THEATER LISSE Brainstorm Floralis Theater Lisse LISSE.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 Strategie, positionering en proposities voor de fondsenwerving ten behoeve van het FLORALIS THEATER LISSE Brainstorm Floralis Theater Lisse LISSE."— Transcript van de presentatie:

1 1 Strategie, positionering en proposities voor de fondsenwerving ten behoeve van het FLORALIS THEATER LISSE Brainstorm Floralis Theater Lisse LISSE

2 TijdOnderdeel uur Introductie •Aanleiding bijeenkomst en verwachtingen uur Brainstorm ‘de ideale wervingsorganisatie’ •Positionering •Wervingsdoelstellingen Welke aankleding is nodig om de gewenste positionering te behalen? •Fondsenwerving ambitie •Case for support •Tegenprestaties uur What’s next •Conclusies en vervolgstappen uur Einde programma LISSE Agenda 23 april 2013

3 LISSE Theater in vogelvlucht

4 LISSE Planning bouw theater •Sloop: begin mei tot eind juni 2013 •Aanbesteding met vijf aannemers: loopt •Selectie en gunning: laatste week van mei 2013 •Start bouw: na bouwvakvakantie 2013 •Oplevering: vóór zomervakantie 2014

5 Brainstorm ‘het merk’ Floralis Theater LISSE Het merk

6 | Merkwaarden | Emotie | Merkbelofte | Centrale boodschap | Communicatie | Media | Ambassadeurs | Directie I Partners en sponsors LISSE Positionering

7 7 Definitie van de organisatie Omschrijving van het Floralis Theater en de markt waarin zij opereert. Gewenste reactie van de doelgroep Hoe vertel ik mijn buurman waar het Floralis Theater voor staat? (geschreven in de taal van de doelgroep). Waardepositie Verhouding tussen prijs en kwaliteit. Merkbelofte De meest unieke en motiverende belofte die relevant is voor de doelgroep. Bewijsvoering Producteigenschappen, corporate assets en de ander tastbare aspecten die de kernpositie onderbouwen. Externe waarden (gewenste imago) Welke merkwaarden ervaren anderen? Interne waarden (gewenste identiteit) Wat ervaar ik bij het merk Floralis Theater? Merkpersoonlijkheid Hoe gedraagt het merk Floralis Theater zich en hoe spreekt het? Constanten Welke waarden en benefits zijn onaantastbaar? Veranderingen Welke waarden en benefits moeten worden omgebogen? Definitie van de markt Omschrijving van de relevante markt waarin het Floralis Theater opereert. Welke functies en behoeften worden vervuld? Eigenschappen Welke algemene niet differentiërende, eigen- schappen zijn belangrijk maar niet onderscheidend? Profiel van de doelgroep Welke doelgroep past bij het Floralis Theater?

8 8 Definitie van de organisatie Toonder Compagnie BV Missie: het beschermen en vitaliseren van de belangrijkste characters van Marten Toonder: heer Bommel en Tom Poes Vestigingsplaats: Amsterdam Rechtsvorm: BV Gewenste reactie van de doelgroep, in beelden Waardepositie Nader te bepalen Merkbelofte Een levenlang boeiend en relevant voor alle generaties Bewijsvoering (o.a.) Tekeningen in fris, modern jasje Nieuwe relevantie (duurzaamheid) Van stripballon tot Bommelsaga Actuele zaken en nieuwe verhaallijnen (?) Hernieuwde media-aandacht Ambassadeurs Externe waarden (gewenst imago) Duurzaam Herkenbaar/vermakelijk Maatschappij kritisch Knipoog Natuur/puur Interne waarden (gewenste identiteit) Avontuur Mystiek/fantasie Taal Humor Merkpersoonlijkheid Impulsief vs Rationeel Erudiet, wijs en intellectueel Naïf (basis voor nieuwe avonturen) Maatschappelijk betrokken Constanten Hoge kwaliteit Universele thema’s High & Low culture Veranderingen Oubollig, stoffig Plots, te langzaam JEUGD! Multimedia commerciële activiteiten Platform & exposure Definitie van de markt 1. Leren & ontdekken 2. Cultuur & entertainment 3. Educatie 4. (…) Eigenschappen Striphelden Cultfiguren ‘Het komt wel weer goed’ Prioriteiten doelgroepen KINDEREN JEUGD STUDENTEN OUDEREN VOLWASSENEN PROFESSIONALS STUDENTEN BABY’S VOORBEELD MERKBELEVING heer Bommel en Tom Poes Symbool duurzaam & MVO Vermakelijke helden ‘Van mij’ Typisch Nederlands/Taal

9 9 Gewenste reactie van de doelgroep, in beelden Historische bollencultuur Typisch Lisse Cultuur Ontmoeten Waardepositie Merkbelofte Bewijsvoering (o.a.) Externe waarden (gewenst imago) Interne waarden (gewenste identiteit) Levendig/gezellig Ontmoeten Cultuurbeleving Erbij willen zijn (…) Merkpersoonlijkheid ConstantenVeranderingen Definitie van de markt 1, Dé culturele ontmoetingsplek voor bewoners en ondernemers binnen Lisse 2. Huis van Cultuur 3. Clubhuis van de bloembollensector 4. (…) Eigenschappen •Muziek •Dans •Toneel •Kunst •Cultuur •Film •(…) Prioriteiten doelgroepen •Culturele instellingen •Jongeren, Lissenaren •Ondernemers uit Lisse •Senioren, Lissenaren •Volwassenen, Lissenaren •ZZP’ers •(…) MERKBELEVING Floralis Theater Definitie van de organisatie Naam: Floralis Theater Vestigingsplaats: Lisse Rechtsvorm: Stichting Missie: (…)

10 MerkwaardenInvulling o.a.ConsequentiesInfo (w.o. partners) Ontmoetingsplek voor alle Lissenaren Theater Film Horeca Tentoonstellingen Overdag functie Ruimtegebrek en beheersing …… Huis van Cultuur……Culturele verenigingen moeten gehuisvest zijn. …… Cultureel erfgoedBehoud bollencultuur Clubhuis bollensector …… Locatie voor bijeenkomsten …… Ondernemers- clubhuis …… Betekenis en consequenties merkwaarden LISSE

11 en LISSE Wervingsambitie-, doelstellingen 1. Must haves 2. Should haves 3. Nice to haves

12 en LISSE Checklist wensenlijst 1.Nut & noodzaak 2.Legitimatie 3.Urgentie 4.Haalbaarheid

13 Ideeën Wensenlijst LISSE InrichtingProgrammering WENSENPRIORITEIT Acoustic Control System Exposities van de geschiedenis van de Bollenstreek Horeca inrichting (NB in overleg met horeca exploitant) Ringleiding WENSENPRIORITEIT Dans voorstellingen Educatieve projecten voor kinderen Engelstalige voorstellingenreeks Jongerencommunity i.s.m. JOL Klassieke (lunch)concerten Opening Seizoen Peuterfestival Serie Aanstormend talent Serie kindervoorstellingen Singer/Songwriter wedstrijd Speciale evenementen: Sinterklaas, Paaseieren zoeken

14 Tegenprestaties LISSE WENSENPRIORITEIT Adoptie een tafel in het restaurant (in overleg met horeca exploitant) Adoptie van de oude veilingklok Adoptie van een fotoreeks Garderobe labels Naamsvermelding gaasbakken Naamsvermelding op ouderwetse bollenmanden Speciale gala avond voor alle sponsors

15 1.Terugkoppeling resultaat brainstormsessie 1.Oprichting vriendenstichting 2.Basisopzet en ontwikkeling van een communicatieplan en communicatiemiddelen t.b.v. de fondsenwerving, w.o. PR moment. 3.Samenstellen Comité van Ambassadeurs t.b.v. de fondsenwerving 4.Gebruikersoverleg tezamen met de 2 de brainstormsessie, 16 mei Commissievergadering, 22 mei Start gebiedspromotie, 11 juni Start benadering prospects > juli What´s next LISSE


Download ppt "1 Strategie, positionering en proposities voor de fondsenwerving ten behoeve van het FLORALIS THEATER LISSE Brainstorm Floralis Theater Lisse LISSE."

Verwante presentaties


Ads door Google