De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Regionaal OnderwijsBureau Beerta 2003-2004 Intervisie als methodiek bij collegiale coaching in het kader van Integraal PersoneelsBeleid.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Regionaal OnderwijsBureau Beerta 2003-2004 Intervisie als methodiek bij collegiale coaching in het kader van Integraal PersoneelsBeleid."— Transcript van de presentatie:

1 Regionaal OnderwijsBureau Beerta 2003-2004 Intervisie als methodiek bij collegiale coaching in het kader van Integraal PersoneelsBeleid

2 Regionaal OnderwijsBureau Beerta 2003-2004 Wat zijn competenties? Dingen die weergeven wat je goed kunt en graag doet, waarvoor je warm loopt en waaraan je herkenbaar bent  persoonlijke competenties Brede omschrijvingen van kennis, vaardigheden, attitudes noodzakelijk voor succesvolle vervulling taak ãfunctionele competenties

3 Regionaal OnderwijsBureau Beerta 2003-2004 Wat zijn competenties? Concrete gedragingen Competenties Kwaliteiten Persoonlijk- heidsaspecten Willen en durven zelfconcept motieven, drijfveren waarden, normen Kennis vaardigheden inzichten

4 Regionaal OnderwijsBureau Beerta 2003-2004 Centrale doelstelling van competenties en pop’s Hulpmiddel om personeels- leden te stimuleren tot: permanente professionele ontwikkeling permanente professionele ontwikkeling ãdaarvoor zelf verantwoordelijkheid nemen; ãverantwoordelijkheid nemen voor de eigen loopbaan

5 Regionaal OnderwijsBureau Beerta 2003-2004 Basisfilosofie bij permanente persoonlijke ontwikkeling Relatie: Relatie: §menselijke interactie; §mensen werken niet graag alleen Competentie: Competentie: §wat kun je goed en graag; §zoeken naar zone naaste ontwikkeling Autonomie: Autonomie: §zelf keuzes kunnen maken; §binnen de grenzen van de organisatie Focus op: Focus op: §ontwikkelen

6 Regionaal OnderwijsBureau Beerta 2003-2004 Infrastructuur en traditie Infrastructuur professionele pauzes binnen jaartaak Wat is er niet (voldoende) Wat wel? Wat wel? Geld Geld Collega’s Collega’s Tijd opnemen in Tijd opnemen in jaartaak + 170 uur jaartaak + 170 uur

7 Regionaal OnderwijsBureau Beerta 2003-2004 POPgroepen ãIntervisie: systematisch bespreken van werkproblemen. ãMethodiek, bv. collegiale coaching. ãPersoonlijk actieplan (pap) experimenteren met ander gedrag in de werksituatie. ãCompetenties als hulpmiddel. ãPortfolio verzamelen informatie over eigen ontwikkeling en successen.

8 Regionaal OnderwijsBureau Beerta 2003-2004 Samenvattend * doel startbijeenkomst sept. 2003 - pilot; - informatief (inhoud, begrippen); - een eerste ervaring (popgroep); * doel middellange termijn - competenties bespreken en bespreekbaar houden; - intervisie; * doel lange termijn - permanente persoonlijke ontwikkeling; * de organisatie zodanig inrichten, dat er ruimte is voor - gesprekken; - permanente persoonlijke ontwikkeling.


Download ppt "Regionaal OnderwijsBureau Beerta 2003-2004 Intervisie als methodiek bij collegiale coaching in het kader van Integraal PersoneelsBeleid."

Verwante presentaties


Ads door Google