De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Regionaal OnderwijsBureau Beerta 2003-2004 Intervisie als methodiek bij collegiale coaching in het kader van Integraal PersoneelsBeleid.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Regionaal OnderwijsBureau Beerta 2003-2004 Intervisie als methodiek bij collegiale coaching in het kader van Integraal PersoneelsBeleid."— Transcript van de presentatie:

1 Regionaal OnderwijsBureau Beerta Intervisie als methodiek bij collegiale coaching in het kader van Integraal PersoneelsBeleid

2 Regionaal OnderwijsBureau Beerta Wat zijn competenties? Dingen die weergeven wat je goed kunt en graag doet, waarvoor je warm loopt en waaraan je herkenbaar bent  persoonlijke competenties Brede omschrijvingen van kennis, vaardigheden, attitudes noodzakelijk voor succesvolle vervulling taak ãfunctionele competenties

3 Regionaal OnderwijsBureau Beerta Wat zijn competenties? Concrete gedragingen Competenties Kwaliteiten Persoonlijk- heidsaspecten Willen en durven zelfconcept motieven, drijfveren waarden, normen Kennis vaardigheden inzichten

4 Regionaal OnderwijsBureau Beerta Centrale doelstelling van competenties en pop’s Hulpmiddel om personeels- leden te stimuleren tot: permanente professionele ontwikkeling permanente professionele ontwikkeling ãdaarvoor zelf verantwoordelijkheid nemen; ãverantwoordelijkheid nemen voor de eigen loopbaan

5 Regionaal OnderwijsBureau Beerta Basisfilosofie bij permanente persoonlijke ontwikkeling Relatie: Relatie: §menselijke interactie; §mensen werken niet graag alleen Competentie: Competentie: §wat kun je goed en graag; §zoeken naar zone naaste ontwikkeling Autonomie: Autonomie: §zelf keuzes kunnen maken; §binnen de grenzen van de organisatie Focus op: Focus op: §ontwikkelen

6 Regionaal OnderwijsBureau Beerta Infrastructuur en traditie Infrastructuur professionele pauzes binnen jaartaak Wat is er niet (voldoende) Wat wel? Wat wel? Geld Geld Collega’s Collega’s Tijd opnemen in Tijd opnemen in jaartaak uur jaartaak uur

7 Regionaal OnderwijsBureau Beerta POPgroepen ãIntervisie: systematisch bespreken van werkproblemen. ãMethodiek, bv. collegiale coaching. ãPersoonlijk actieplan (pap) experimenteren met ander gedrag in de werksituatie. ãCompetenties als hulpmiddel. ãPortfolio verzamelen informatie over eigen ontwikkeling en successen.

8 Regionaal OnderwijsBureau Beerta Samenvattend * doel startbijeenkomst sept pilot; - informatief (inhoud, begrippen); - een eerste ervaring (popgroep); * doel middellange termijn - competenties bespreken en bespreekbaar houden; - intervisie; * doel lange termijn - permanente persoonlijke ontwikkeling; * de organisatie zodanig inrichten, dat er ruimte is voor - gesprekken; - permanente persoonlijke ontwikkeling.


Download ppt "Regionaal OnderwijsBureau Beerta 2003-2004 Intervisie als methodiek bij collegiale coaching in het kader van Integraal PersoneelsBeleid."

Verwante presentaties


Ads door Google