De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!

Verwante presentaties


Presentatie over: "Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!"— Transcript van de presentatie:

1 Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!

2 Communicatie, zo doe je dat! Even voorstellen: Jeanine Schouten  Communicatieadviseur  Kernactiviteiten:  Strategiebepaling  Communicatie-events

3 Communicatie, zo doe je dat! Wij communiceren om:  te ontdekken  om ons met anderen te verbinden  om te helpen of geholpen te worden  om te overtuigen of te beïnvloeden (Devito, 1997 Human Communication)

4 Communicatie, zo doe je dat! Reclamepsychologie en consumentengedrag  Freudiaanse theorie  Gericht op vrije associatie: seksueel getint  Humanistische theorie  Behoeftepiramide Maslow  Seksen diffusie  Rol man / vrouw

5 Communicatie, zo doe je dat! Mannen, het is niet wat u denkt! ???

6 Communicatie, zo doe je dat!

7 Communicatie, zo doe je dat! Het belang van communicatie  communicatiesignalen per dag  Van verkeersstoplicht, tv-journaal tot dagbladadvertenties

8 Communicatie, zo doe je dat! Effectieve communicatie  Vanuit belang van de ontvanger  Dus niet wat de zender kwijt wil en hoe  Communicator kruipt op schoot bij doelgroep!

9 Communicatie, zo doe je dat! Stap voor stap:  Situatieschets en analyse  Wie  Targets  Strategische benadering  Boodschap en toon  Middelenmix  Financiële invulling  Timing

10 Communicatie, zo doe je dat! Stelling Binnen beginnen, buiten winnen

11 Communicatie, zo doe je dat! Missie  Duidelijke missie is richtinggevend  Enthousiasme, betrokkenheid en trots op gezamenlijke prestaties

12 Communicatie, zo doe je dat! Positionering  Identiteit:  Wat de organisatie werkelijk is  Geldt voor alle innerlijke en uiterlijke kenmerken  Imago:  Het beeld bij de buitenwacht  Bepaald door emoties, meningen en indrukken  Streven naar gewenste identiteit en imago  “Corporate identity” programma

13 Communicatie, zo doe je dat! Ga niet op uw eigen oordeel af … … want dat is bedrieglijk.

14 Communicatie, zo doe je dat! Boodschap en toon  Eenduidig  Missie en visie uiteenrafelen  Begrijpelijk verhaal  Afstemming op doelgroep

15 Communicatie, zo doe je dat! Huisstijl  Visuele identiteit van de organisatie  Verduidelijking van wie men is, wat men doet  ‘Stijl van het huis’, optreden naar buiten

16 Communicatie, zo doe je dat! Stelling Communiceren kost geld. Niet communiceren een veelvoud.

17 Communicatie, zo doe je dat! Hartelijk dank voor uw aandacht. Vragen?


Download ppt "Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!"

Verwante presentaties


Ads door Google