De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!

Verwante presentaties


Presentatie over: "Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!"— Transcript van de presentatie:

1 Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!

2 www.jsccommunicatie.nl - 06 50263773 Communicatie, zo doe je dat! Even voorstellen: Jeanine Schouten  Communicatieadviseur  Kernactiviteiten:  Strategiebepaling  Communicatie-events

3 www.jsccommunicatie.nl - 06 50263773 Communicatie, zo doe je dat! Wij communiceren om:  te ontdekken  om ons met anderen te verbinden  om te helpen of geholpen te worden  om te overtuigen of te beïnvloeden (Devito, 1997 Human Communication)

4 www.jsccommunicatie.nl - 06 50263773 Communicatie, zo doe je dat! Reclamepsychologie en consumentengedrag  Freudiaanse theorie  Gericht op vrije associatie: seksueel getint  Humanistische theorie  Behoeftepiramide Maslow  Seksen diffusie  Rol man / vrouw

5 www.jsccommunicatie.nl - 06 50263773 Communicatie, zo doe je dat! Mannen, het is niet wat u denkt! ???

6 www.jsccommunicatie.nl - 06 50263773 Communicatie, zo doe je dat!

7 www.jsccommunicatie.nl - 06 50263773 Communicatie, zo doe je dat! Het belang van communicatie  60.000 communicatiesignalen per dag  Van verkeersstoplicht, tv-journaal tot dagbladadvertenties

8 www.jsccommunicatie.nl - 06 50263773 Communicatie, zo doe je dat! Effectieve communicatie  Vanuit belang van de ontvanger  Dus niet wat de zender kwijt wil en hoe  Communicator kruipt op schoot bij doelgroep!

9 www.jsccommunicatie.nl - 06 50263773 Communicatie, zo doe je dat! Stap voor stap:  Situatieschets en analyse  Wie  Targets  Strategische benadering  Boodschap en toon  Middelenmix  Financiële invulling  Timing

10 www.jsccommunicatie.nl - 06 50263773 Communicatie, zo doe je dat! Stelling Binnen beginnen, buiten winnen

11 www.jsccommunicatie.nl - 06 50263773 Communicatie, zo doe je dat! Missie  Duidelijke missie is richtinggevend  Enthousiasme, betrokkenheid en trots op gezamenlijke prestaties

12 www.jsccommunicatie.nl - 06 50263773 Communicatie, zo doe je dat! Positionering  Identiteit:  Wat de organisatie werkelijk is  Geldt voor alle innerlijke en uiterlijke kenmerken  Imago:  Het beeld bij de buitenwacht  Bepaald door emoties, meningen en indrukken  Streven naar gewenste identiteit en imago  “Corporate identity” programma

13 www.jsccommunicatie.nl - 06 50263773 Communicatie, zo doe je dat! Ga niet op uw eigen oordeel af … … want dat is bedrieglijk.

14 www.jsccommunicatie.nl - 06 50263773 Communicatie, zo doe je dat! Boodschap en toon  Eenduidig  Missie en visie uiteenrafelen  Begrijpelijk verhaal  Afstemming op doelgroep

15 www.jsccommunicatie.nl - 06 50263773 Communicatie, zo doe je dat! Huisstijl  Visuele identiteit van de organisatie  Verduidelijking van wie men is, wat men doet  ‘Stijl van het huis’, optreden naar buiten

16 www.jsccommunicatie.nl - 06 50263773 Communicatie, zo doe je dat! Stelling Communiceren kost geld. Niet communiceren een veelvoud.

17 www.jsccommunicatie.nl - 06 50263773 Communicatie, zo doe je dat! Hartelijk dank voor uw aandacht. Vragen?


Download ppt "Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!"

Verwante presentaties


Ads door Google