De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Op basis gelijknamig boek Marita Vos & Henny Schoemaker Geïntegreerde Communicatie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Op basis gelijknamig boek Marita Vos & Henny Schoemaker Geïntegreerde Communicatie."— Transcript van de presentatie:

1 Op basis gelijknamig boek Marita Vos & Henny Schoemaker Geïntegreerde Communicatie

2 Basismodel Communicatie Zender ==> boodschap ==> mediakeuze "reclame" ==> ontvanger ==> reactie ==> mediakeuze "feedback" : marktonderzoek, klacht, bezwaar,

3 Communicatie: de stiel Talenkennis & algemene ontwikkeling Taal, cultuur, normen, vooroordelen Bestaande kennis & ervaring, levende ideeën & gevoelens Mediakennis Kennis Technische eigenheden en mogelijkheden Klantenkennis ==> perceptie =\= observatie Taal, cultuur, normen, vooroordelen Bestaande kennis & ervaring, levende ideeën en mogelijkheden

4 Concept Geïntegreerde Communicatie Perceptie klant Basis = som van wat klant ervaart als "communicatie van" + " communicatie over" Evolutie: "communicatie" uit meerdere monden Zichtbaarheid buiten directe doelgroep verhoogt "directe kanalen": meerdere monden Communicatiemateriaal duurder naarmate "formeler" ==> nood integratie Controle van perceptie EN kosten

5 Communicatie voor een bedrijf "Dagelijkse" Communicatie van management naar medewerkers Communicatie van bedrijf "naar buiten" Bewust gestuurd door communicatieverantwoordelijk Bewust gestuurd maar niet door communicatieverantwoordelijk "gewoon" niet over nagedacht Communicatie uit interactie tussen bedrijf en publieken

6

7 Opdracht: maak merk "uw naam" op wiki Vehikel: wiki professionele portfolio Rapport: wat, hoe gedaan met welk effect Rapport in wiki

8 Gebruikte theorie: brand management

9 Overzicht te verklaren termen Brand. - brand strategy - brand equity - brand orientation - brand management - brand recognition

10 Identiteit vs persoonlijkheid Identity = personality? Identity = wat het is, "techn. Fiche" / plannen Zelf gemaakt pers = wat het uitstraalt/gedrag / uitvoeren Resultaat in oog van anderen Veronderstellingen, vooroordelen, cultuur,.... Zelfbeeld observator - logica gehanteerd dr observator 1e indruk: visueel, stem - fysieke attr, geur, associaties, accent/taal

11 Imago vs reputatie Imago = beeld - wij zien/ voelen als resultaat van creatie ( bewust gedaan) - stabiel Reputatie: men zegt - een mening gedragen door een marktsegment - " pre- persoonlijkheid- indruk" gemaakt door iemand anders dan merkvertegenwoordiger - persoonlijkheidnuanceerder - kan verkeren/ fragiel indien goed Testimonials = betalen voor reputatie

12 Awareness vs promise Awareness = bewust zijn van ==> feit ToM, aided = geholpen, strategic? Merk-belofte/ situering-combinatie indien nut Strategic: onderdeel van stappenplan naar.. Promise = belofte ==>gemaakt / "gedaan" Perceptie van zekerheid op krijgen Die perceptie = functie reputatie Niet waar maken = reputatieschade


Download ppt "Op basis gelijknamig boek Marita Vos & Henny Schoemaker Geïntegreerde Communicatie."

Verwante presentaties


Ads door Google