De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Corporate Communication & Design “Het astmafonds”.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Corporate Communication & Design “Het astmafonds”."— Transcript van de presentatie:

1 Corporate Communication & Design “Het astmafonds”

2 Even voorstellen: Lyan van der Vlist Birgitta Roos Jacqueline Commijs Suzanne van Marion

3 Opdracht Stafgroep “ Corporate Communication” van het Astmafonds Identiteitsplan GAPS

4 Inhoud Gewenste identiteit Werkelijke identiteit Fysieke identiteit Imago GAP-analyse Advies en uitwerking

5 Gewenste identiteit Missie  Astma, COPD, daarmee verwante aandoeningen voorkomen en in Nederland de gevolgen van deze aandoeningen voor patienten, hun directe omgeving en samenleving minimaliseren.  Praktijk

6  Persoonlijkheidskenmerken: Maatschappelijk betrokken Open en transparant Interactief Visionair Kennis Vernieuwend Partnership Integer

7  Positionering Het astmafonds: Patientenvereniging Fondsenwerver

8 Werkelijke identiteit: Enquete onder medewerkers Kernvraag: Hoe zien de medewerkers de corporate identity van het Astmafonds? Onderzoekspopulatie:76 medewerkers, respons: 17 medewerkers Exploratieve onderzoeksmethode

9  Opvallende uitkomsten uit het onderzoek: -Werken bij het astmafonds -Werksfeer -Verloop van de communicatie -Logo en symbolische betekenis -Huisstijl < identiteit astma fonds -Relatie met doelgroepen

10 Oplossing volgens medewerkers : -Minder “lief” zijn -Moderne uitstraling -Sneller en flexibeler op actuele gebeurtenissen inspelen -Publiciteit opzoeken -In dialoog treden met doelgroep -Astmafonds ook voor mensen met COPD - CONCLUSIE

11 Fysieke identiteit Interne communicatie: Jaarverslag; Mail; Zeepkist Externe communicatie: Folders; Website; Reclame

12 Imago Naamsbekendheid; Verwarring; Betekenis logo onduidelijk.

13 Gap-analyse Gewenste identiteit vs. Werkelijke identiteit; Gewenste identiteit vs. Fysieke identiteit; Gewenste identiteit vs. Imago.

14 Advies en beleidsvoering Scs; Logo herkenbaar; Eenheid in brochures.

15 Media instrumenten Tv; Billboards; Advertenties kranten

16 Wij danken U voor uw aandacht Mochten er nog vragen zijn? Stel ze dan gerust!


Download ppt "Corporate Communication & Design “Het astmafonds”."

Verwante presentaties


Ads door Google