De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Waartoe zijn wij op aarde? •Wat zijn onze producten? •Zijn onze producten goed geprijsd? •Hoe brengen wij onze verhouding met de overheid op een zakelijker.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Waartoe zijn wij op aarde? •Wat zijn onze producten? •Zijn onze producten goed geprijsd? •Hoe brengen wij onze verhouding met de overheid op een zakelijker."— Transcript van de presentatie:

1

2 Waartoe zijn wij op aarde?

3 •Wat zijn onze producten? •Zijn onze producten goed geprijsd? •Hoe brengen wij onze verhouding met de overheid op een zakelijker basis? •Wie zijn onze klanten en bedienen wij die goed?

4 Marktgerichte natuur- & landschapsorganisaties Kees van Tilburg

5 Organisatie Doelstelling Gewenste identiteit Werkelijke identiteit Imago Buitenwereld

6 Wie wil ik zijn? •Bepalen identiteit •Basis: je doelstelling •Keuzes maken –verschillende doelgroepen –beperkingen van binnenuit

7 Breed draagvlak onder burgers •Invloed •Financiën

8 Doelgroep: potentiële Beschermers Erf- laters Lijfrenteniers Ambassadeurs Beschermers

9 •Ken je identiteit •Ken je imago •Dicht het gat •Communiceer

10 De strijd om de aandacht en de euro.

11 Concurrentieveld voor de Landschappen •Geen •Natuurmonumenten •Wereld Natuur Fonds, Greenpeace •Goede doelen •Gezondheid, fitness, vrije tijd

12 Natuur dichtbij!

13 Uw achtertuin is groter dan u denkt

14 Zeeland blijft niet vanzelf mooi ……

15 1.Bepaal het doel van je organisatie. 2.Bepaal je identiteit. 3.Benoem de concurrentie en zorg voor een onderscheidende positionering. 4.Ken je imago en zorg voor overeenstemming met je identiteit. 5.Communiceer kort en krachtig.

16 Waar staan we? Hoe goed doen we het? Groei in Bekendheid 2010 LandschappenStormachtigMatigStagnerend41% Natuur Monumenten StormachtigMatigTerugloop75% Wereld Natuur Fonds ---Fors 91%

17 Wat maakt WNF en Greenpeace zo succesvol? Geef de aarde door. Geef onze kwetsbare aarde een stem.

18 Heldere identiteit Greenpeace: onafhankelijk, open, moedig, geweldloos en vasthoudend Wereld Natuur Fonds: Wereldwijd en lokaal, duurzaamheid, samenwerking, positief en oplossingsgericht

19 Verantwoording zakelijk gericht Per thema: •Doel •Resultaten •Wat ging minder goed •Wat doen we daaraan

20 Beide organisaties •Veel aandacht voor kinderen en educatie. •Een bijdrage (naar keuze) per maand. •Veel aandacht voor communicatie. •Duidelijk over bestemming bijdrage.

21 Een grassrootbeweging

22 •In 5 jaar van 0 naar Beschermers. •De geefpiramide werkt. •De politiek kent ons. •Coöperatie van landschapsbeheerders. •Boeren hebben een stem. •Landschapsfonds met Streekrekening. •Voorbeeldgebied. •Documentaire “Op de bres voor Amstelland”. •Landschapsbiografie Amstelland. •Inrichtingsproject Mooi Amstelland.

23 Adviezen 1.Verleg je aandacht van Provincie naar regio. 2.Stel je onafhankelijk op en ga activisme niet uit de weg. 3.Communiceer klantgericht met vóórbeelden.

24

25 Op de bres voor het landschap!


Download ppt "Waartoe zijn wij op aarde? •Wat zijn onze producten? •Zijn onze producten goed geprijsd? •Hoe brengen wij onze verhouding met de overheid op een zakelijker."

Verwante presentaties


Ads door Google