De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma."— Transcript van de presentatie:

1 Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma

2 basisonderwijs v oortgezet onderwijs MBO HBO WO HRM Human Capital Water imago & bekendheid

3 Agenda 20 minuten: Jongerenonderzoek en het beeld van jongeren over de wereld van techniek en water Kansen voor water Bètamentality groepen en aanbevelingen Bepaling van doelgroepen Bepaling van propositie 20 minuten: Aan de slag 20 minuten: Terugkoppeling en afsluiting

4 7 werelden van Bètatechniek Beeld van jongeren (14-18 jr) Hoe beeld is gevormd Ervaring van de communicatie

5 Het beeld van techniek Oppervlakkig en vaak negatief Heel breed en daarom moeilijk te bevatten Alleen zichtbare/stereotype beroepen vaak laaggeschoold

6 Beeld van Water Breed – van douchen tot Deltawerken Vanzelfsprekend dus minder uitdagend of spannend Repeterende controle werkzaamheden bij waterwerken i.t.t. behoefte aan afwisseling, uitdaging en vrijheid Schools – vakken en rondleidingen

7 Kansen voor Water Imposant & trots – grote indrukwekkende bouwwerken Recreatie – hoort dit bij watersector? Belang – koppeling maken aan economische belangen in 1e instantie in Nederland

8 Water in beeld Concreet, herkenbaar en actueel Emotie uitstralen Samenwerking en interactie Betrokkenheid, oplossingen voor maatschappelijk probleem Uitdaging & creativiteit (innovaties) bij oplossen van problemen

9 Jongeren onderzoek BètaMentality: het model

10 Concrete Bèta Techniek = hobby Technisch profiel / Les = interessant Van hobby beroep maken Discovery Channel, Quest, Kijk, Tweakers Kans: Ik ben al geïnteresseerd in bètatechniek dus daag me uit! Bedreiging: Ik moet wel afwisseling hebben anders haak ik af.

11 Carrière Bèta Techniek = status (geld & IQ) Overweegt technisch profiel / les ouderwets. Twijfelt over richting / ondernemend / status Kranten (NRC), actualiteitenprogramma’s, CSI Kans: Ik ben gevoelig voor wat anderen van me vinden. Bevestig me in wat ik zoek! Bedreiging: Als ik beroepen zie buiten techniek die meer status verschaffen kan ik gaan switchen.

12 Geïnteresseerde Generalist Brede interesse, maatschappij- gericht Les = prima / bèta = te doen / ander profiel Ontplooien / sociaal / maatschappelijke baan Weinig technisch georiënteerde media. Kans: Ik kan de bètavakken aan dus je kunt me werven. Bedreiging: Ik heb een oppervlakkig beeld van bètatechniek. Daarom zie ik het niet snel als een optie.

13 Welke doelgroepen heb je nodig? Concrete Bèta voor innovatie Carrière Bèta voor (internationale) markt Geïnteresseerde Generalist voor een sterke maatschappelijke positie in landen waar ze werkzaam zijn

14 Wat is je propositie? Wat kun je doen? Wat kun je worden? Wat kun je leren? Wat kun je betekenen?

15 Aan de slag! Kijk naar je communicatie met jongeren tussen 14-18 jr. Wat valt je op m.b.t.: Je doelgroepen – wie bereik je Je propositie – wat heb je te bieden Je middelen – hoe maak je dit duidelijk Wat zijn je kansen?

16 En nu? In gesprek intern en met gezamenlijke initiatieven (NL leeft met water, Human Capital Water programma) Kennis uitbreiden: Youngworks BètaMentality clinic Input voor communicatie strategie: Youngworks BètaMentality scan

17 Dank en veel plezier!

18


Download ppt "Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma."

Verwante presentaties


Ads door Google