De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Professional in Beeld Henk Meijer Ontwikkel het jonge talent in het Westland Docenten professionaliseren en leerlingen plukken de vruchten.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Professional in Beeld Henk Meijer Ontwikkel het jonge talent in het Westland Docenten professionaliseren en leerlingen plukken de vruchten."— Transcript van de presentatie:

1 Professional in Beeld Henk Meijer Ontwikkel het jonge talent in het Westland Docenten professionaliseren en leerlingen plukken de vruchten.

2 Ondernemen in Westland Is dat? Universitair geschoold HBO geschoold MBO geschoold

3 Partners in professionalisering •Minkema College •Vader Rijn College •Flora College •Hogeschool Utrecht

4 Missie Wij leiden op voor (internationaal opererende) bedrijven in het Westland en Oostland

5 Visie Onze leerlingen leren in de spannende context van Westlandse bedrijven, hebben een doorlopende leerlijn naar het MBO en vinden makkelijk een baan in de regio.

6 Film

7 Opdracht •Onderzoek eisen/verwachtingen in MBO en bedrijfsleven t.a.v. werken. •Vertaal eisen naar competentie gericht onderwijsprogramma •Voer uit en evalueer •Ontwerp internationale stage

8 Dit betekent voor onze docenten •Inzicht en kennis van bedrijfsleven •Inzicht en kennis van MBO •Ontwerpen van competentiegericht onderwijs programma •Zich staande kunnen houden in contacten met bedrijfsleven

9 Dit betekent voor onze leerlingen •Relatie tussen leren en beroep •Groep van 40 GL/TL leerlingen. •Regionale stages •Internationale stages

10 Uitdaging 1 Resultaat leerlingen ?

11 Uitdaging 2 juiste manier van opleiden?

12 Uitdaging 3 doorlopende leerlijn?

13 Onderzoeksvraag 1 Als we onze opleiding zodanig inrichten dat deze voor onze leerlingen herkenbaar opleidt voor een functie of baan in het bedrijfsleven, nemen dan de motivatie en daardoor de resultaten van onze leerlingen echt toe?

14 Onderzoeksvraag 2 Welke kennis en opleiding moeten we onze docenten bieden om onze opleiding dan op adequate wijze in te richten?

15 Bizznizz klas met dank aan de Volkskrant

16 Aanpak •Actie onderzoek –Constateer probleem/vraag/kans –Bepaal actie –Reflecteer op resultaat •Aan de hand van experimenten –Motivatie onderzoek –Studieresultaten onderzoek –Professionaliteit van docenten –Beroepsgericht Duits –Docentstage –Het docenten team is verantwoordelijk

17 Studieresultaten onderzoek •Wordt op dit moment binnen alle teams geëvalueerd.

18 Docent stage •Idee ontstaat hoe uit te voeren •Docent ontwikkelt relatie met bedrijf –Stellen van persoonlijk doel –Zichtbaarheid in lessen –Kunnen bieden van beroepsperspectief voor leerlingen.

19 Beroepsgericht Duits •Uitgevoerd door CIO •Die Blümen in Deutschland kommen aus Westland.

20 Uitbereiding LWG Met teamleider zijn we gekomen tot een inrichting van het docenten team voor de GL opleiding •Mogen we dit een echte LWG noemen conform PIB? •Steunt de directie dit team in het opzetten en uitvoeren van het GL/TL+ traject?

21 Experimenten toekomst •Ontwikkelen GL+ leerroute •Verzorgen van lessen door bedrijf op school •Stages voor docenten in bedrijfsleven •Besluitvorming naar leerlingen •Herinrichting van LL stages in dit model •Hoe realiseren we een onderzoekende houding bij docenten

22 Vragen?


Download ppt "Professional in Beeld Henk Meijer Ontwikkel het jonge talent in het Westland Docenten professionaliseren en leerlingen plukken de vruchten."

Verwante presentaties


Ads door Google