De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Retailinnovatie in Rotterdam (Project ondersteund door SIA RAAK MKB) Strategische Onderzoeksagenda ‘Onderzoek met impact’ Vereniging Hogescholen Den Haag,

Verwante presentaties


Presentatie over: "Retailinnovatie in Rotterdam (Project ondersteund door SIA RAAK MKB) Strategische Onderzoeksagenda ‘Onderzoek met impact’ Vereniging Hogescholen Den Haag,"— Transcript van de presentatie:

1 Retailinnovatie in Rotterdam (Project ondersteund door SIA RAAK MKB) Strategische Onderzoeksagenda ‘Onderzoek met impact’ Vereniging Hogescholen Den Haag, 25 augustus 2016

2 EU DG Research and Innovation (2013) “Retail innovation is as much an art as a science. … It is not a one-shot act, and it is not so much about detecting best practices but about creating what we might refer to as ‘next practices’.“

3 Vraagarticulatie en probleemstelling Concentratie van retail op minder oppervlakte Toenemende druk op de binnenstedelijke gebieden Filialisering neemt toe, ondanks failliet sommige ketens Kleine winkels onder druk, gevaar van verdringing MKB retail medebepalend voor karakter winkelgebieden Veranderend consumentengedrag Opkomst van internet en omnichannel shopping Eerder radicale dan incrementele innovaties nodig MKB ontbeert kennis en middelen

4 Vraagstelling Welke nieuwe concepten en diensten zijn op korte en middellange termijn nodig ter bevordering van innovatievermogen, concurrentiekracht en toekomstbestendigheid van de bestaande MKB- retailondernemingen met een fysieke verstiging in de Rotterdamse binnenstad en op welke wijze kan de ontwikkeling van het binnenstedelijk winkelgebied daar een bijdrage aan leveren?

5 Werkpakketten Future trends in de Rotterdamse binnenstad Nieuwe retail formats Positionering en branding via social media Conversie: beleven en besteden Binnenstad als innovatieve context (Data als innovatiebron) Onderzoek belegd in het onderwijs Willem de Kooning Academie Communicatie, Media en Informatietechnologie Small Business en Retailmanagement

6 ▸ Kleinwinkelbedrijven (MKB) ▸ Grootwinkelbedrijven ▸ Vastgoedbedrijven ▸ Dienstverleners ▸ designers, ontwerpbureaus ▸ Stedelijke overheden ▸ Stads-/gebiedsontwikkeling ▸ Economie en innovatie ▸ Onderwijs ▸ Talentontwikkeling ▸ Research ▸ C. Cruden ▸ Donner ▸ Joline Jolink ▸ Lost & Found ▸ New Fork ▸ VIP Store ▸ ’s Zomers Bloemen ▸ Rib Eye Steak ▸ Buitengewone Zaken ▸ DLVS ▸ User Advocate ▸ Vivre Productions ▸ De Bijenkorf ▸ Mediamarkt ▸ Ondernemersfederatie ▸ Syntrus Achmea ▸ Gemeente Rotterdam Stakeholders en participanten

7 Methodemix / Research through design “… the ‘science’ of retail innovation has to be completed by the ‘art’ practiced within the innovation process itself Analyse van ontwikkelingen in het veld en projectie ervan richting future practices en challenges Analyse van belangrijkste trends en transities en de repercussies voor het Rotterdamse binnenstedelijke winkelgebied Nader onderzoek, (her)ontwerp (reframing), herdefinitie van uitdagingen, herontwerp, toetsing en onderzoek

8 ▸ Rib Eye Steak Rib Eye Steak ▸ Syntrus Achmea Syntrus Achmea Praktijk

9 Sono di lesca miu tunosci sinta leteni ane qui che netoru sunta di merio noscu. Le teni chi sentare nosso niuto che mera questinori de messero. Otti de mari senote ledisco de mi che diole nesetra qui vai santoni etrena di idolore. Marieke Smit Bedankt voor uw aandacht!

10


Download ppt "Retailinnovatie in Rotterdam (Project ondersteund door SIA RAAK MKB) Strategische Onderzoeksagenda ‘Onderzoek met impact’ Vereniging Hogescholen Den Haag,"

Verwante presentaties


Ads door Google