De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Parkeerbehoefte Centrum en Schil Ontwikkeling en gevoeligheidanalyse 17 januari 2012.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Parkeerbehoefte Centrum en Schil Ontwikkeling en gevoeligheidanalyse 17 januari 2012."— Transcript van de presentatie:

1 Parkeerbehoefte Centrum en Schil Ontwikkeling en gevoeligheidanalyse 17 januari 2012

2 Inhoud Methoden voor bepalen parkeerbehoefte Ontwikkeling parkeerbehoefte Mobiliteitsplan 2005 Parkeerbehoefte Centrum-Oost 2009 Parkeerbehoefteonderzoek Uitkomsten parkeerbehoefteonderzoek Gevoeligheidsanalyse

3 Bepalen parkeerbehoefte Verschillende berekeningsmethoden: Wel/geen dubbelgebruik functies Wel/geen uitwisseling deelgebieden Schaalniveau deelgebieden Methoden 2005 – 2009 – 2011: Dubbelgebruik functies NeeJa Uitwisseling deelgebieden Nee Schaalniveau deelgebieden ?SectieSector

4 Mobiliteitsplan 2005 Parkeerbehoefte in 2015 (met realisatie PG Achterom en PG Steegoversloot): Circa 400 parkeerplaatsen voor bewoners Circa 500 parkeerplaatsen voor bezoekers Totale parkeerbehoefte 2015 = circa 900 parkeerplaatsen

5 Parkeerbehoefte Centrum- Oost 2009 Parkeerbehoefte (zonder realisatie PG Steegoversloot): 2008 = 230 parkeerplaatsen 2020 (autonome groei) = 580 parkeerplaatsen Extra t.g.v. nieuwe functies = 400 parkeerplaatsen Totale parkeerbehoefte 2020 = 980 parkeerplaatsen

6 Parkeerbehoefteonderzoek Parkeerbehoefte Centrum-Oost (zonder realisatie PG Steegoversloot) 2020 = circa 350 parkeerplaatsen Verschillen 2009 – 2011: Autonome groei (1,6% vs. 0,51% per jaar) Minder nieuwe functies Gebiedsafbakening Aggregatieniveau (sectie vs. sector)

7 Parkeerbehoefteonderzoek (2) Ontwikkeling parkeerbalans per deelgebied: Parkeerbalans 2010 Parkeerbalans 2012 Parkeerbalans 2014 Parkeerbalans 2020

8 Gevoeligheidsanalyse Scenario’s: Parkeerbalans 2020 Parkeerbalans 2020 – bioscoop StadswervenZuid Parkeerbalans 2020 – vergroten attractiviteit binnenstad

9 Kanttekeningen Effecten op ontwikkeling parkeerbalans van: Uitbreiding terrein Weeskinderendijk Invoeren parkeerregulering (Lijnbaan – Energiehuis – Weeskinderendijk) Economische ontwikkeling tot en met 2020

10 Parkeerbalans 2010

11 Parkeerbalans 2012

12 Parkeerbalans 2014

13 Parkeerbalans 2020

14 Parkeerbalans 2020 – bioscoop StadswervenZuid

15 Parkeerbalans 2020 – binnenstad attractiever

16 Ingezoomd: StadswervenZuid Ontwikkeling parkeervraag Nu: piekmoment op werkdagen Na realisatie Energiehuis: piekmoment verschuift naar zaterdagavond Na realisatie bioscoop: piekmoment blijft op zaterdagavond Parkeeraanbod Aantal parkeerplaatsenOnderzoek 2011Actueel

17 Ingezoomd: StadswervenZuid (2)


Download ppt "Parkeerbehoefte Centrum en Schil Ontwikkeling en gevoeligheidanalyse 17 januari 2012."

Verwante presentaties


Ads door Google