De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De partij van de toekomst. Wat willen we? 2010 31 zetels 2012 41 zetels 2017 51 zetels Doel Een liberaler Nederland Nodig Draagkracht en invloed.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De partij van de toekomst. Wat willen we? 2010 31 zetels 2012 41 zetels 2017 51 zetels Doel Een liberaler Nederland Nodig Draagkracht en invloed."— Transcript van de presentatie:

1 De partij van de toekomst

2 Wat willen we? zetels zetels zetels Doel Een liberaler Nederland Nodig Draagkracht en invloed

3 Hoe gaan we dit doen? o De VVD is de grootste partij en in de toekomst willen wij dit ook blijven. o Bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2012 ruim 2,4 miljoen kiezers. Momenteel telt de partij leden. Dit aantal loopt snel terug. o Op zoek naar de verbindingen tussen iedereen die liberaal handelt, denkt en voelt. Netwerkpartij

4 Nu is het moment! o De grootste partij bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2012 en bij de Provinciale Statenverkiezingen in o Als grootste partij hebben wij de plicht om na te denken over onze toekomst. o Verkiezingen in 2017

5 Wat gaat er veranderen? o Open partijstructuur waarin iedereen meedoet o Systemen met afgevaardigden zijn niet meer van deze tijd o Naar een netwerkstructuur o Ledenraadpleging transparanter volgens ‘one person, one vote’

6 Wat betekent dit voor u? Leden De leden zijn én blijven belangrijk voor de partij o Onze vertegenwoordigers op bestuurlijk niveau o Stemrecht Máár alle liberalen in Nederland moeten bij de partij betrokken worden.

7 Een open partijstructuur Meer rechtstreekse invloed leden en betrokkenheid potentiële kiezers

8 Kamercentrales worden omgevormd tot regio’s o Er komen 7 regio’s waarvan 1 internationaal Noord-Nederland, Oost-Nederland, Zuid-Nederland, Midden-Nederland, Noord-Holland, Zuid-Holland en Internationaal o De leden van de regio’s dragen 1 of meerdere kandidaten voor, voor het regiovoorzitterschap aan het Hoofdbestuur Landelijk Bestuursoverleg o Het Hoofdbestuur: Bestaat uit 6 personen en is belast met de algemene leiding van de VVD. o Het Landelijk Bestuursoverleg: bestaat uit de leden van het Hoofdbestuur en de voorzitters van de regio. De partijstructuur

9 Lokale netwerken o Alle VVD-afdelingen worden omgevormd tot lokale netwerken o Meer mensen betekent meer actieve leden die samen kunnen werken aan het contact met de kiezer. o De lokale netwerken binden, verbinden en faciliteren liberalen denkenden en voelenden. Uw Afdeling Lokaal Netwerk

10 Samenwerken o Een lokaal netwerk heeft tenminste 200 leden o Leden in één gemeente blijven straks verantwoordelijk voor de eigen kandidaatstelling en het verkiezingsprogramma o De financiële structuur blijft hetzelfde. o Binnen lokaal netwerk voldoende ruimte om invulling te geven aan lokale initiatieven (commissies, werkgroepen etc.) en contacten onderhouden met de lokale politici. U bepaalt!

11 Thematische Netwerken o Nieuw zijn de thematische netwerken naast de lokale netwerken o Doel van de thematische netwerken is liberalen te verbinden op gemeenschappelijke interesses. o De partijraad, partijcommissies en organisaties als het liberaal vrouwennetwerk en het seniorennetwerk gaan op in thematische netwerken.

12 De landelijke kandidaatstelling o Vaststelling profiel en andere vereisten o Lokale netwerken dragen kandidaten voor bij PSC o Regio’s dragen kandidaten voor bij PSC o Thematische netwerken dragen kandidaten voor bij PSC o PSC nodigt zelf kandidaten uit o HB legt na overleg en consultatie de advieslijst voor aan de leden d.m.v. een ledenraadpleging

13 De ledenraadpleging Uw stem telt!

14 Tijdspad 30 oktober 2015 Uiterste datum indienen amendementen Algemene Vergadering van Afgevaardigden 13 november 2015Publicatie leeswijzer 20 novemberDeadline aanmelden afgevaardigden voor AVA 28 november 2015Algemene Vergadering van Afgevaardigden Van Nelle Fabriek te Rotterdam

15 Vragen?


Download ppt "De partij van de toekomst. Wat willen we? 2010 31 zetels 2012 41 zetels 2017 51 zetels Doel Een liberaler Nederland Nodig Draagkracht en invloed."

Verwante presentaties


Ads door Google