Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdNele Smits Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Studiedag Kindcentrum IJsselmonde 10 november 2015
2
Inleiding Kennismaken met de projectleider Doornemen van de doelen en het programma Coproductie: op basis van talenten, kwaliteiten en affiniteit van de individuele deelnemers
3
Kennismaken: Cissy Nieuwenweg “Als het kind en het systeem niet samengaan, moet niet het kind maar het systeem veranderen.”
4
Doelen van deze bijeenkomst Aan het eind van deze bijeenkomst: Hebben we elkaar beter leren kennen; Zijn we geïnspireerd; Hebben we meer zicht op hoe een kindcentrum er uit ziet/kan zien; Hebben we met elkaar de visie van Kindcentrum IJsselmonde uitgewerkt; Zijn we tot de waarden van Kindcentrum IJsselmonde gekomen; Hebben we met elkaar een eerste opzet van een competentieprofiel voor medewerkers in Kindcentrum IJsselmonde ontwikkeld; Zijn we geïnformeerd over de stand van zaken en de vervolgstappen m.b.t huisvesting en organisatieontwikkeling.
5
Programma Inleiding Kennismaken Uitwerken van de uitgangspunten Twee ronden: ‘het verhaal’ en waardenspel Lunch Introductie middagprogramma Delen van beelden Competenties Vervolgstappen Afronding
6
Kennismaken
7
Uitwerken van de uitgangspunten Bekijk de flappen en vul aan: Hoe gaat dit uitgangspunt er uit zien? Wat stel je je hierbij voor? Wat gebeurt er in het kindcentrum als dit uitgangspunt gerealiseerd is? Wat moet er nog gebeuren om dit uitgangspunt in het kindcentrum te realiseren? Zo concreet mogelijk! Zie uitwerking op intranet!
8
Pauze en kennismaken
9
‘het verhaal’ door Bettine Bakker van Kindcentrum De Hoven in Rosmalen De presentatie van Bettine komt op intranet te staan!
10
De waarden van Kindcentrum IJsselmonde
11
Lunch
12
Introductie middagprogramma Welkom! Korte terugblik op de ochtend Programma van de middag
13
Programma middag Delen van beelden Competenties De vervolgstappen Afronding
14
Delen van beelden Welke elementen uit het onderwijs van De Werkplaats spreken aan? Welke elementen uit ‘het verhaal’ spreken aan? Welke elementen uit de filmpjes spreken aan?
15
Competenties Wat moet een medewerker van een kindcentrum meer of anders dan een medewerker van een reguliere basisschool/psz/kdv doen/weten/ kunnen? Wat zijn de specifieke competenties voor het werken in een kindcentrum? Zie uitwerking op intranet!
16
De vervolgstappen: organisatie ontwikkeling Juni – sept. 2015 Bepalen van de beginsituatie: wat speelt er? D.m.v. bijeenkomsten, documenten en onderzoek. Sept. – dec. 2015 De contouren van ‘het fundament’ van Kindcentrum IJsselmonde opbouwen, d.m.v. diverse bijeenkomsten met de directeuren en een studiedag op 10 november. Jan. – dec. 2016 De uitgangspunten worden uitgewerkt in plannen en waar mogelijk wordt er al gezamenlijk opgetrokken. D.m.v. diverse bijeenkomsten met directeuren/medewerkers/mr en het instellen van werkgroepen. Jan. – dec. 2017 Het beleid wordt vertaald in concrete activiteiten. Diverse bijeenkomsten. Augustus? 2018 De start van Kindcentrum IJsselmonde.
17
Concreet Partners voor peuterspeelzaal/kinderopvang worden gekozen. Werkgroepen worden ingericht met medewerkers, experts en ouders. Voorbeelden van werkgroepen: concept, huisvesting, communicatie, zorg, personeel, financiën, kind- /ouderparticipatie. Opdracht voor werkgroepen worden geformuleerd. Werkgroepen gaan aan de slag: in de al geplande bijeenkomsten.
18
De vervolgstappen: huisvesting Zie presentatie van Hanneke op het intranet!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.