De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Paramotoren Knelpunten Overleg Plezierluchtvaart 19 februari 2007.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Paramotoren Knelpunten Overleg Plezierluchtvaart 19 februari 2007."— Transcript van de presentatie:

1

2 Paramotoren Knelpunten Overleg Plezierluchtvaart 19 februari 2007

3 Knelpunten Begrip paramotor –Zweefvalscherm + voorstuwingsinstallatie –Paramotor type rugconstructie Gewicht  40kg –Paramotor type wielconstructie Gewicht  80 kg voor type éénzitter Gewicht  100 kg voor type tweezitter

4 Knelpunten Terreinen voor paramotoren –Toelating burgemeester – Windrichtingaanwijzer op terrein Afgeknotte kegel Lengte minstens 1,5m Diameter van 0,4m

5 Knelpunten Bewegingen van paramotoren –Verboden boven: Natuurgebieden –Natuurreservaten, Vogelrichtlijngebied, Ramasar-gebied, IBA-gebied, Watervogelgebied van natianaal belang Plattelandgebieden aangeduid als vliegverbodzones –Door provinciegouverneur –In onderling overleg vertegenwoordiging paramotorsector –Bevoegde Overheid kan alsnog toelating geven

6 ULM/DPM Knelpunten Workshop 26 januari 2007

7 Knelpunten ULM/DPM Delegatie aan de bevoegde instantie –De voorwaarden van erkenning zijn verfijnd –De voorwaarde van representativiteit werd verscherpt –De garanties voor inhoudelijk correcte, onafhankelijke en transparante behandeling door instructeurs en examinateurs zijn verder uitgewerkt –Modulair examensysteem PPL-ULM

8 Knelpunten ULM/DPM Terreinen –Er wordt een categorie ULM-terrein ingevoerd, onderscheiden van vliegvelden –Permanente aanwezigheid van terreinoverste is niet langer vereist –Toegang tot informatie over toestand ULM terrein, luchtruim en meteo moet gegarandeerd worden door uitbater –Verplichting tot bijhouden van het vluchtregister door de piloten

9 Knelpunten ULM/DPM Luchtarbeid –In kader van dit KB wordt opleiding niet als luchtarbeid gezien –Het KB luchtarbeid zal worden herzien zodat luchtarbeid met ULM mogelijk wordt mits bijkomende voorwaarden aan de vliegtoelating –Bijkomende voorwaarden moeten materieel en niet administratief zijn

10 Zweefvliegtuigen Knelpunten Overleg Plezierluchtvaart 19 februari 2007

11 Knelpunten Zweefvliegtuigen Wie certificeert de luchtwaardigheid? –Conform andere vliegtuigen is het een bevoegdheid van het DGLV –Bepaalde taken van onderzoek en keuring kunnen uitbesteed worden aan de Federatie


Download ppt "Paramotoren Knelpunten Overleg Plezierluchtvaart 19 februari 2007."

Verwante presentaties


Ads door Google