Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdBenjamin Hermans Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
1 m aa oo t oe s k l i b en
2
m aa oo t oe s k l i b voor groep 1 t/m 4 van de basisschool De Weerklank, school voor kinderen met spraak- en taalmoeilijkheden en slechthorende kinderen (cluster 2) Projectgroep: Tine Bruijne Margriet van Engen Kees Groenewegen Maaike Preyde Alie Segaar Margriet Zuidhof
3
m aa oo t oe s k l i b Aanleiding voor u om bij de workshop aanwezig te zijn? Per tweetal denken/delen/uitwisselen Wat verwacht je te horen? Wat is je doel? Met welke nieuwe ontwikkelingen/veranderingen ben je zelf bezig? Wat zijn te verwachten knelpunten?
4
m aa oo t oe s k l i b Aanleiding voor veranderingen/vernieuwingen binnen de organisatie taalprogramma te ontwikkelen (mei 1999) Geen ervaring in het ontwikkelen Geen ervaring in het coachen van teams Geen ervaring commercieel werken Toch de uitdaging aangegaan
5
m aa oo t oe s k l i b Ontwikkeling van Kinderklanken Inmiddels ingevoerd op zo’n 100 scholen Ambulante begeleiders van cluster 2 scholen geschoold om Kinderklanken in te voeren Ruim aanbod van cursussen en workshops Een projectteam van 7 personen (ruim 3 FTE)
6
m aa oo t oe s k l i b Aanleiding ontwikkelen Peuterpraat Gemeente Katwijk op zoek naar een VVE- programma Leerkrachten tevreden over Kinderklanken, te gebruiken als VVE-programma Verzoek gemeente Katwijk om een voorloper te ontwikkelen voor Kinderklanken Ontwikkeling van Peuterpraat, een taal- stimuleringsprogramma voor kinderen van 2 t/m 4 jaar op peuterspeelzalen en kinderdagverblijven
7
taalstimuleringsprogramma voor kinderen van 2 tot 4 jaar Inmiddels ingevoerd op 30 peuterspeelzalen Ontwikkeling van nieuwe diensten vanuit de begeleiding van Peuterpraat op de werkvloer Begeleidende taak bij pilot schakelklas Katwijk
8
Knelpunten/punten van aandacht bij de ontwikkeling van beide programma’s Het berekenen van een uurprijs Het inschatten van de ontwikkeltijd De productie van de materialen/bestellen van materialen Het maken van een offerte/contract De boekhouding Maken van afrekeningen
9
Knelpunten/punten van aandacht bij de ontwikkeling van beide programma’s De inhoud/vorm van een begeleidingstraject waarbij begeleiding op de werkvloer centraal staat Ontwikkelen en geven van workshops en cursussen Geven van presentaties Inspelen op de vraag vanuit het werkveld/ acquisitie Bereiken van de doelgroep
10
Belangrijk: Flexibel zijn Een goed team, gebruik maken van ieders sterke kanten Snel kunnen inspelen op de vraag Durven inspelen op de vraag
11
Belangrijk: Tegen werkdruk kunnen (deadline) Bereid soms meer uren te werken Laten adviseren als kennis/ervaring op een bepaald gebied niet in huis is (uurprijs- berekening, boekhouding etc.)
12
12 m aa oo t oe s k l i b Succes met uw activiteiten!!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.