Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFrans Groen Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
De trajectbegeleiding Een antwoord op de invoering van passend onderwijs van Lyceum Sancta Maria
2
Doel trajectbegeleiding De opvang en begeleiding van LGF- en zorgleerlingen optimaliseren Uitstroom voorkomen De kennis van en ervaring met deze leerlingen doen toenemen De expertise vergroten binnen school op het gebied van (opvallend en/of afwijkend) gedrag.
3
De trajectleerling De ‘rugzakleerling’ met een indicatie cluster 4 (ADHD, Ass, etc.) De zorgleerling: de leerling over wie mentor en docenten zich zorgen maken en die baat heeft bij extra aandacht en begeleiding
4
Aanmelding trajectbegeleiding Signalering van opvallend gedrag door mentor en afdelingsleider → aanmelding zorgteam Bespreking van de leerling door afdelingsleider, zorgcoördinator en trajectbegeleider, als ieder akkoord → aanmelding trajectbegeleiding
5
Faciliteiten trajectbegeleiding individuele begeleiding opvang
6
Individuele begeleiding Intake met ouders, mentor en leerling Opstellen en bespreken handelingsplan Docenten krijgen handreikingen Begeleidingsgesprekken leerling/trajectbegeleider Voortgangsgesprekken mentor/trajectbegeleider
7
Opvang De leerling kan bij de trajectbegeleider/ in de trajectruimte terecht: met vragen en bij incidenten en (acute) problemen tijdens pauzes en tussenuren voor het nemen van een time-out als hij/zij verwijderd is uit de les voor de organisatie en planning van school- en huiswerk
8
Resultaat trajectbegeleiding Iedere leerling voelt zich thuis op Sancta en kan zo optimaal mogelijk functioneren wat betreft gedrag, werkhouding en resultaten!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.