Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdArthur Peters Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Samenwerken in een concurrerende omgeving
2
Samenwerken in een concurrerende omgeving wat is ons doel waar hebben we het over: de vraag wie doet wat waar hebben we elkaar nodig samenwerken en concurreren
3
Uitgangspunt, doel en resultaat van informatie, advies en toeleiding Klant wat wilt u als klant? wat heeft u nodig als klant?
4
Als ik klant ben - heel goed luisteren - met professioneel oor - houding als een advocaat - precies op mijn maat
5
Verhoudingen Ieder vervult zijn rol: -gemeente beleid, voorwaarden en regie -klantvertegenwoordigers - aanbieders: leveren diensten en kennis Ten behoeve van complete dienstverlening klant
6
Samenwerken en concurreren Klantproces: - probleem, bewust of onbewusts - vraag : bewust - informaties - enkelvoudige vraag - aanbodc - meervoudige vraag - coördinaties - meervoudig aanbod s en c
7
R S
10
Samenwerken of concurreren? Gemeente Belangenbehartigers Kennisdragers Aanbieders
11
Verschillende modellen I Gemeente alleen II Gemeente voert uit, werkafspraken met aanbieders III Gemeente regie, uitvoering bij één organisatie IV Gemeente regie, uitvoering in gezamen- lijke werkorganisatie
12
Klantgerichtheid Onderscheid in - onafhankelijke klantondersteuning - levering van diensten Georganiseerd werkproces informatie aanbod coördinatie Gezamenlijk format voor inzicht in diensten Wat is nodig?
13
Concurreren in een samenwerkende omgeving De klant is ieders uitgangspunt Ieders bijdrage is duidelijk De kaders zijn gegeven Organisaties willen de beste zijn
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.