Download de presentatie
1
Voorstellen
2
Klachtenregeling Klachten over:
Onderwijskundige zaken; begeleiding van leerlingen, toepassing van strafmaatregelen, inrichting schoolorganisatie etc. Seksuele intimidatie Discriminerend gedrag Agressie, geweld Pesten
3
Structuur: Leerkracht Directeur Contactpersoon Algemeen directeur
Vertrouwenspersoon (CN) Landelijke klachtencommissie voor christelijk onderwijs
4
Meeste problemen worden door de school zelf opgelost!
5
Contactpersoon In dienst van school (dat ben ik) Aanspreekpunt
Informatie geven over procedures Doorverwijzen naar vertrouwenspersoon (onafhankelijk, extern: Eefje Brandsen CN) Preventief handelen
6
Vertrouwenspersoon Oplossingen zoeken Bemiddelen
Ondersteunen bij klacht indienen klachtencommissie Helpen bij het doen van aangifte bij politie of justitie Vertrouwenspersoon valt weer onder de vertrouwensinspecteur
7
Samen werken aan veiligheid op school, voor leerlingen, leerkrachten, ouders en andere betrokkenen.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.