Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMaarten de clercq Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Infosessie 6 maart 2018 Aanduiding van de penhouder als vertegenwoordiger van een netwerk van dienstverleners in het kader van de uitvoering van de activeringstrajecten
2
Decreet houdende de werk- en zorgtrajecten van 25 april 2014
Wettelijke basis Decreet houdende de werk- en zorgtrajecten van 25 april 2014 Uitvoeringsbesluit houdende de werk- en zorgtrajecten van 2 februari 2018 Departement Welzijn Volksgezondheid & Gezin
3
Doelgroep Betaald werk voorlopig niet mogelijk
Belemmeringen van MMPPS aard Nood aan begeleiding op vlak van werk als op vlak van hulpverlening/zorg Doorstroom naar betaald werk haalbaar na deelname Voldoende taalvaardig Woonachtig in Vlaams gewest Ingeschreven bij VDAB → VDAB (dienst arbeidsbeperking) bepaalt of kandidaat- deelnemer voldoet aan criteria
4
Trajectmodel (geen deel van deze oproep)
Casemanager Werk (VDAB) Casemanager Zorg OPDRACHT: Informatieverstrekking Bepalen doelstellingen, inhoud en duur van activeringstraject Werkafspraken en planning van het aanbod Opvolgen, evalueren (min 6-md) en bijsturen trajectplan ICF functioneringsprofiel Opstellen eindadvies afstand tot de arbeidsmarkt
5
Trajectmodel (geen deel van deze oproep)
Casemanager Werk (VDAB) Casemanager Zorg WIE (cfr. Decreet) WERK VDAB of gemandateerde organisatie ZORG Een centrum voor algemeen welzijnswerk (CAW) Een OCMW Een dienst voor maatschappelijk werk van het ZF Een centrum voor geestelijke gezondheidszorg (CGG) Een initiatief voor beschut wonen (IBW) Een psychiatrisch ziekenhuis (PZ) Een psychiatrische afdeling van een algemeen ziekenhuis (PAAZ) Een revalidatiecentrum psychosociale revalidatie voor volwassenen (772) Een revalidatiecentrum verslavingszorg (773) Een centrum voor ambulante revalidatie (CAR) Een welzijns- en zorgvoorziening erkend door het VAPH of het agentschap Jongerenwelzijn
6
Penhouder Faciliteren activeringstrajecten
tijdige opstart (4 weken na goedkeuring trajectplan) + volgens afsprakenkader eventueel buiten bestaande netwerk en buiten grenzen perceel/provincie Budgetbeheer & betaling dienstverleners besteding middelen waarbij inhoudelijke tekorten in de actieplannen en financiële tekorten in budget worden vermeden. betaling van de niet elders gedekte kosten van acties aan de dienstverleners transparante boekhouding en jaarlijkse rapportering aan VDAB Coördinatie en aanspreekpunt monitoring van de uitvoering conform afsprakenkader & visie informatie-uitwisseling en afstemming tussen betrokkenen faciliteren
7
Netwerk van dienstverleners
Zorgactor enkel acties zoals bepaald in trajectplan door casemanagers = vergoedbaar verkennen van/zelfinzicht verlenen in zorgnoden en MMPPS problemen samen met deelnemer leren omgaan met zorgnoden en MMPPS problemen (met oog op stage of betaalde arbeid) / psychische draagkracht verhogen creëren van ondersteunend zorgnetwerk competentieversterking (communicatie, conflictbeheersing,…) overleg, samenwerking en afstemming met betrokken partners in activeringstrajecten (penhouder, casemanagers en andere dienstverleners)
8
Netwerk van dienstverleners
Werkactor Activeringsstage voor elke deelnemer begeleiden in verwerven attitudes zoeken en aanreiken van één of meerdere stagevloeren ifv beperkingen, mogelijkheden, jobaspiraties en vorderingen van deelnemer voorbereiding stages samen met deelnemer stageovereenkomst werkgever ondersteunen tijdens stage stageverslag competenties detecteren, versterken, opvolgen en evalueren overleg, samenwerking en afstemming met betrokken partners in activeringstrajecten (penhouder, casemanagers en andere dienstverleners)
9
Gegevensregistratie- en uitwisseling
toegang MLP zorgactor: toegang tot vertrouwelijk luik in MLP werkactoren: toegang tot MLP (inclusief vertrouwelijk luik) verwerkersovereenkomst ondertekenen maatregelen treffen om vertrouwelijk karakter van gegevens te bewaren enkel correcte en relevante WERK-gerelateerde informatie en resultaten registreren in MLP eigen kanalen enkel indien conform wet tot de bescherming van de persoonlijke levenssfeer deelnemer informeren/instemming vragen
10
deadline vragen: 14 maart 2018 publicatie antwoorden: 16 maart 2018
Procedure deadline vragen: 14 maart 2018 publicatie antwoorden: 16 maart 2018 indienen offertes: ten laatste op 27 maart om uur onderhandelingen: eind april/begin mei verbeterde offertes: midden mei gunning & sluiting: tweede deel juni
11
Raamovereenkomst van maximaal 4 jaar Eerste bestelling:
Termijnen Raamovereenkomst van maximaal 4 jaar Eerste bestelling: toeleidingsperiode = 1 juli 2018 – 31 december 2019 uitvoeringstermijn = toeleidingsperiode + looptijd laatst afgelopen begeleiding (maximaal + 24 maanden)
12
Percelen-Aantallen-Garantie
perceel regio- afbakening eerste bestelling toeleidingsgarant ie voor de eerste bestelling (=75% zie punt 1.7) AT-ANT-01 Antwerpen 206 155 AT-ANT-02 Mechelen 108 81 AT-ANT-03 Turnhout 160 120 AT-LIM-01 Hasselt 214 161 AT-LIM-02 Genk 90 AT-OVL-01 Gent 227 171 AT-OVL-02 Aalst 101 76 AT-OVL-03 Sint- Niklaas 57 AT-VLB-01 Leuven 180 135 AT-VLB-02 Halle- Vilvoorde 105 79 AT-WVL-01 Oostende 50 38 AT-WVL-02 Brugge 58 44 AT-WVL-03 Kortrijk 73 55 AT-WVL-04 Roeselare 72 54
13
Verplichte uitsluitingsgronden Administratieve vereisten
Selectie Verplichte uitsluitingsgronden Administratieve vereisten nvt voor de taken van de penhouder zorgactoren: erkenning of vergunning bij gunning en voor de duur van de opdracht Werkactoren bij gunning en voor de duur van de opdracht: MKCO (activeringsstage); MKAB of MKTB Geldig kwaliteitslabel: ESF (opstap)-label wordt nog aanvaard
14
Minimale samenstelling van het netwerk
Selectie Minimale samenstelling van het netwerk OCMW of samenwerkingsverband van OCMW’s CAW Een of meer werkactoren Een of meer maatwerkbedrijven PZ, PAAZ, CGG, IBW, reva 772, reva 773, CAR Organisatie VAPH of JWZ
15
Minimale samenstelling van het netwerk
Selectie Minimale samenstelling van het netwerk bij inschrijving en voor de duur van de raamovereenkomst! aan te tonen op niveau van het geheel van percelen waarvoor netwerk wordt ingezet MAAR indien niet alle percelen gegund worden aan het netwerk, moet er nog steeds voldaan worden aan de voorwaarde van de minimale samenstelling voor de resterende percelen/het gegunde werkingsgebied (vb OCMW) alle dienstverleners binnen het netwerk dienen een actieve rol op te nemen in de uitvoering van de activeringstrajecten.
16
Gebiedsdekkende dienstverlening
Selectie Gebiedsdekkende dienstverlening bij de inschrijving én voor de duur van de raamovereenkomst! netwerk van dienstverleners moet dienstverlening kunnen verzekeren voor alle inwoners die woonachtig zijn in het perceel/de percelen waarvoor het netwerk wordt ingezet.
17
Gebiedsdekkende dienstverlening
Selectie Gebiedsdekkende dienstverlening Personen met een handicap Geestelijke gezondheidszorg Algemeen welzijnswerk Maatschappelijk en sociaal werk Activeringsstage Andere Te specificeren voor het netwerk
18
Verplichte documenten en bijlagen
Offerteformulier 1a en 1b UEA (Uniform Europees Aanbestedingsformulier) Modelovereenkomsten (selectie en uitvoering) Uittreksel strafregister (maximum 6 maanden oud) Gegevens betreffende aanvraagdossier mandaat Geldig kwaliteitslabel Statuten of andere documenten waaruit blijkt dat de ondertekenaars van de offerte of modelovereenkomsten bevoegd zijn om organisatie contractueel te verbinden Prijsverduidelijking BTW- certificaat in geval van BTW-vrijstelling Voor co- of onderaanenmers uit andere lidstaten van EU (of die buitenlandse medewerkers tewerkstellen die niet onderworpen zijn aan de sociale zekerheid): Attesten dat ze voldoen aan art 68 WOO of art 62 KB Plaatsing In geval van selectie: attest dat ze voldoen aan fiscale verplichtingen
19
90 punten voor de technische waarde van de offerte
Gunning 10 punten voor de prijs 90 punten voor de technische waarde van de offerte bestedingsbeleid en monitoring budget beheer dienstverleningsketen visie op samenwerking (Benadering van activeringstrajecten, deelnemer,…) concrete afspraken (mbt tekorten aanbod, timing acties, overleg en afstemming) slagkracht van het netwerk
20
Onderhandelingen = optioneel Gunning obv eindrangschikking per perceel
Indien waardering “beperkt”, kan VDAB beslissen om offerte niet op te nemen in de rangschikking
21
Samenwerking tussen actoren
Voor de opdracht van de penhouder onderaanneming ikv selectie: in principe niet van toepassing: buiten de vertegenwoordiging van een netwerk dat voldoet aan bepaalde samenstelling en gebiedsdekkend is, zijn er geen specifieke selectievoorwaarden voor de kandidaat penhouder. onderaanneming i.k.v. uitvoering modelovereenkomst ikv uitvoering co-aanneming co-aannemers moeten zich verenigen in één rechtspersoon voor de gunning moeten als geheel nog steeds voldoen aan de selectievoorwaarde van de minimale samenstelling.
22
Samenwerking tussen actoren
Voor de uitvoering van de acties in het kader van het trajectplan modelovereenkomst ikv selectie: voor de partners op wie de kandidaat-penhouder beroep doet om minimale samenstelling aan te tonen. modelovereenkomst ikv uitvoering: voor de partners die (in de loop van de opdracht) worden toegevoegd aan het netwerk.
23
2800 euro/activeringstraject
Vergoedingen 2800 euro/activeringstraject voor uitvoering van de opdracht van de penhouder maximum = 10% van 2800 euro exclusief btw/ activeringstraject én de betaling van de dienstverlening aan de deelnemer 2800 euro verminderd met vergoeding per deelnemer voor de penhouder (excl.BTW) middelen per deelnemer komen in een gezamenlijk te besteden budget ifv de noden van de deelnemers (wat overschiet voor de ene kan gebruikt voor de andere)
24
Kosten die niet in aanmerking komen:
Vergoedingen Kosten die niet in aanmerking komen: dubbelfinaniciering tussenkomst door het RIZIV elders verworven middelen (werkingsmiddelen, subsidies,…) overfinanciering marktconforme prijzen dagelijkse werkvloerbegeleiding op stagevloer aan het einde van de raamovereenkomst, maakt de penhouder de middelen die hij niet heeft besteed aan de dienstverlening over aan VDAB
25
70% bij opstart: registratie trajectplan
Betaling In twee schijven 70% bij opstart: registratie trajectplan 30% aan het einde: registratie finaal ICF met eindadvies acties uit trajectplan zijn uitgevoerd dienstverleners hebben voldoende informatie aangereikt voor ICF (penhouder bewaakt de communicatie en tijdige informatie-uitwisseling) traject heeft minimaal 3 maanden geduurd
26
Vergoeding voor de penhouder
Betaling Vergoeding voor de penhouder penhouder stuurt maandelijks factuur obv schuldbevestigingsstaat (sbs) Vergoeding voor de dienstverlening geen factuur nodig: aanvaarding SBS = betaling
27
Output pENHOUDER
28
Output Zorgactor
29
Output Werkactor
30
Vraagstelling via regie@vdab.be Antwoorden via E-procurement
Meer info? Vraagstelling via Antwoorden via E-procurement Vragen en antwoorden Presentatie(s)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.