Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdWouter Gerritsen Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Ons Water Workshop Best Practice Week van Ons Water Drechtsteden
Annemarie Lammers 26 januari 2017, Utrecht Introductiepagina. Benadrukken dat Ons Water van ons allemaal is. RWS – Provincie – Waterbedrijven – Gemeenten – Waterschappen Geen door ministerie opgelegd verhaal, maar breed gedragen door alle koepels en hun leden. Doel: waterbewustzijn te creëren en handelingsperspectief te bieden.
2
Toelichting WvOW Drechtsteden
Initiatiefnemer: Duurzaamheidscentrum Weizigt i.s.m. partners Watereducatie Drechtsteden Doel Watereducatie Drechtsteden: vergroten waterbewustzijn van de inwoners en scholieren uit de Drechtsteden + verbinden waterorganisaties uit de regio Hoe? Sinds 2001 via tal van activiteiten: w.o. Aquarama, watersponsorloop, lessen en leskisten en sinds vorig jaar ook de WvOW. Omgekeerde benadering t.o.v. campagne ‘Nederland leeft met water’ Geen campagne maar een communicatiestrategie Benadering: niet massamediaal maar persoonlijk door postcodetool
3
Samenwerking met andere waterpartners
Partners Watereducatie Drechtsteden: Omgekeerde benadering t.o.v. campagne ‘Nederland leeft met water’ Geen campagne maar een communicatiestrategie Benadering: niet massamediaal maar persoonlijk door postcodetool
4
Samenwerking met andere waterpartners
Partners Erfgoedlijn Waterdriehoek:
5
Gezamenlijk activiteitenoverzicht Drechtsteden
Omgekeerde benadering t.o.v. campagne ‘Nederland leeft met water’ Geen campagne maar een communicatiestrategie Benadering: niet massamediaal maar persoonlijk door postcodetool
6
Toevoeging/meerwaarde Ons Water
De WvOW is een mooie aanleiding voor samenwerking en verbinding rond watereducatie in de regio Voor inwoners is het prettig om gericht in 1 week van alles te kunnen beleven en leren over het boeiende thema water De inhoud en het samenwerken aan water staat centraal i.p.v. pr voor de eigen organisaties Meeliften op landelijke pr Omgekeerde benadering t.o.v. campagne ‘Nederland leeft met water’ Geen campagne maar een communicatiestrategie Benadering: niet massamediaal maar persoonlijk door postcodetool
7
Provinciale steun Subsidie toegekend vanuit Erfgoedlijn Waterdriehoek
(Provincie Zuid-Holland) voor organisatie WvOW Drechtsteden mei 2017
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.