De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

InfosessiE 8 en 9 mei 2017.

Verwante presentaties


Presentatie over: "InfosessiE 8 en 9 mei 2017."— Transcript van de presentatie:

1 InfosessiE 8 en 9 mei 2017

2 Bouwheer : Fedris. Fedris, het Federaal agentschap voor beroepsrisico’s, Fedris is een openbare instelling van sociale zekerheid die erover waakt dat de rechten van slachtoffers van arbeidsongevallen en beroepsziekten worden gerespecteerd. Fedris neemt alle opdrachten van het voormalige Fonds voor arbeidsongevallen (FAO) en het voormalige Fonds voor de beroepsziekten (FBZ) over.

3 Studiebureau. vereniging van: een architectenbureau (Altiplan): coördineert het geheel en produceert de deliverables (plannen, 3D-maquette, analyses...), een bureau van deskundigen op het vlak van speciale technieken (FIEngineering): bestudeert de "technische" aspecten (warm/koud, HVAC, water, elektriciteit…), een bureau voor kantoorinrichting (Colliers): maakt een ontwerp van de kantoorinrichting (de wanden, het type kantoor, vergaderzalen...).

4 Verbouwingen In het gebouw Madou

5 Uitdagingen voor Fedris.
Fusie tussen het FAO en het FBZ, iedereen zal in Madou eindigen, Wijziging van het organigram met invloed op de verdeling van de directies per verdieping, Toenemend aantal telewerkers, Progressieve dematerialisatie van de gegevens van de corebusiness, De aanbevelingen in het Akkoord van de Regering.

6 Het project. Het project heeft betrekking op de werken voor binnenherinrichting van de verdiepingen +1 tot +11 van het gebouw dat wordt gebruikt door FEDRIS, volgens de principes van de "New way of working" (NWOW), De 9de en 10de verdieping worden momenteel verhuurd en maken geen deel uit van de aanneming, Op de 11de verdieping wordt het asbest verwijderd; de verdieping wordt gedeeltelijk gerenoveerd, Dit project zal in meerdere opeenvolgende fasen worden uitgevoerd, terwijl de activiteit in het gebouw behouden blijft. Een doelplanning is bij de opdrachtdocumenten gevoegd, De periodes voor interne verhuizingen en installatie van het nieuwe meubilair zijn voorzien in de werkfasen.

7 Het project. Het project dat het voorwerp uitmaakt van deze opdracht (Opdracht 1) wordt in meerdere hoofdstukken voorgesteld: Hoofdstuk I: administratieve bepalingen, Hoofdstuk II: asbestverwijdering, Hoofdstuk III: architectuur: afbraakwerken, ruwbouw, afwerkingen, binnenwanden, Hoofdstuk IV: werken speciale technieken,

8 Het project. Het project omvat de volgende belangrijke posten: Asbestverwijderingswerken, Afbraakwerken: demontage van de bestaande cheidingswanden en verlaagde plafonds, diverse demontages, Vernieuwing en aanpassingen van de elektriciteits- en HVAC-installaties aan het nieuwe project, Nieuwe scheidingswanden en afwerkingen, Bouw van een nieuwe keuken en mess op niveau +1

9 Het project. Bepaalde delen van het project staan beschreven in aparte opdrachten, waarvan de uitvoering gedeeltelijk tegelijkertijd verloopt en moet worden gecoördineerd met Opdracht 1: Opdracht 2: Vast meubilair op maat. Deze opdracht omvat divers meubilair zoals onthaalbalies, vaste banken en scheidingswanden, bepaalde afwerkingen in schrijnwerk. Opdracht 3: Keukenapparatuur. Deze opdracht omvat de apparatuur en het materieel voor de keuken.

10 Het project. De coördinatie van deze verschillende opdrachten wat de uitvoering en de planning betreft, blijft ten laste van Opdracht 1.

11 Vue d’ensemble.

12 Principes voor de inrichting van de kantoorruimten.
Organisatie van de verdiepingen, volgens het eilandenconcept per dienst (één directie per verdieping, indien mogelijk): de medewerkers van eenzelfde dienst blijven samen, Activity based working (flexibele werkruimte in de tijd), aangepast aan de verschillende taken en behoeften van de medewerkers, Prioriteit geven aan het comfort, de belichting en zeker aan de akoestiek (inplanting van verschillende werkruimten, keuze van meubilair, absorberende elementen…).

13 Planning

14 Aandachtspunten. Opdracht 1 omvat de coördinatie met opdrachten 2 en 3, Het gebouw zal gebruikt worden tijdens de werken, Een opdracht databekabeling zal worden uitgevoerd tijdens de renovatie, Een vergunning voor asbestverwijdering zal voorafgaand aan de werken worden aangevraagd, De opdracht moet beëindigd zijn in januari 2019.

15 Aandachtspunten. De offerte ook in pdf en de meetstaten ook in xls, Geen vragen meer na 18/05/17, Opening van de offertes op 29/05/17 om 14 uur, op de 11e verdieping, ingang via de Verbondstraat 1, 1210 Brussel.

16 BEZOEK


Download ppt "InfosessiE 8 en 9 mei 2017."

Verwante presentaties


Ads door Google