Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Fred Beumer.
Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia.
Juridisch gesproken Online instructieprogramma voor het ontwikkelen van juridische gespreksvaardigheden.
Klik op de app om de e-learningapplicatie te starten.
Online instructieprogramma voor het leren houden van pleidooien
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Normen Ga van een positieve intentie uit Communiceer respectvol
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Wat is Pearson XTRA? De nieuwe studiewebsites van Pearson Benelux
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
Klik in de berichtenbalk op Bewerken inschakelen,
1 van 10 POWERPOINT Nieuw in de Wegwijsserie: Wegwijs in PowerPoint 2007 Presentatie Ambassadeursdagen Seniorweb Door: Louise Prompers.
Cursistenprogramma 3e editie
Instrueren Leidinggeven Blz. 161.
Juridisch gesproken Online instructieprogramma voor het ontwikkelen van juridische gespreksvaardigheden.
moderniseren van het curriculum.
Anita Lohman & Bert Bouwhuis
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Startbijeenkomst ptaak jaar 2
Welkom bij digiDUIF! Jouw school heeft gekozen om gebruik te maken van digiDUIF. Deze korte animatie helpt je met het aanmaken van jouw account en het.
Online filmpjes maken. (
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
NIEUW: Doorlopende leerlijn Klik hier voor de lessen. Doorlopende leerlijn Mediawijsheid voor groep 1 t/m 8 Gratis toegang tot materiaal na aanmelding.
Gespreksvaardig-heden
Onderzoeksvaardigheden 3
Bijeenkomst September 2015
Noordhoff Uitgevers werkt voor de docent 1 Gebruikers van MW h/v in gesprek met auteurs Welkom.
“video op Youtubekanaal” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sofie, ICT-verantwoordelijke.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Plan voor uitvoering. Gebruik je boek Begin bij 8.4 de innovatiecyclus Stap 1 is eigenlijk het onderzoek wat je al gedaan hebt Je begint je ontwerp met.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Blended learning in een cursus NT2 voor laaggeletterden presentatie P7-A Onderwijsdag ROC West Brabant 29 maart 2016 Jonneke
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Welkom! Installeer je aan een tafel en start je laptop al op. Log in op het draadloos ku leuven-netwerk: *log-in naam = *paswoord.
Digitale Hulpmiddelen Organiserende hulpmiddelen (bv. wiki, blog, portfolio, stageverslag) neerslag en reflectie van activiteiten in de praktijksituatie.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
deze workshop maakt gebruik van audio-instructies
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
De gemiddelde leerling…
Docentvaardigheden ICT
Gejanna de Haan Petra Buist Geesje Fokkens
Klik op een app voor meer informatie: -ZermeloZermelo -Its LearningIts Learning -OneDriveOneDrive -Kahoot!Kahoot! -QuizizzQuizizz -QuizletQuizlet -Aura.
Implementatie ECK Jorrit Janszen
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Aan de slag met Moodle Les 1. Kennismaking Schermonderdelen en navigatie Voorkeuren aanpassen: profiel, wachtwoord Cursusbeheer: cursusinstellingen en.
Kennisclip Web toepassingen
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Activernde didactiek & passende werkvormen
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Product van TU Delft, SEC
Jij als werkplekbegeleider!
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Jij als werkplekbegeleider!
Hoofdstuk 10 Controlebiedingen
Product van TU Delft, SEC
department Educational studies
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Transcript van de presentatie:

Ontwerpen van E-modules

Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als de audio niet werkt: Controleer of het volume aan staat Werk je in werkplek 2.0, controleer dan of zowel het volume van uw apparaat als het volume in werkplek 2.0 aan staat. N.B. Soms heeft de audio of video even tijd nodig om te laden! Zorg voor een snelle en stabiele internetverbinding om de video’s af te kunnen spelen! Pagina’s met audio zijn herkenbaar aan de audioknop. Om nogmaals de audio te beluisteren klik je op het audio-icoon in de rechterbovenhoek. Welkom! Welkom bij de e-module voor het ontwerpen van een e-module!

Inleiding Deze e-module is ontwikkeld voor docenten die overwegen of ervoor hebben gekozen om een e- module te vervaardigen. Leerdoelen Na het volgen van e-module ‘ontwerpen van e-modules’ kun je: de verschillende vormen van e-learningmodules benoemen en aangeven voor welke doeleinden een e-learningmodule ingezet kan worden de ontwerpstappen voor een e-learning benoemen de ontwerpstappen uitvoeren en op deze wijze een e-learningmodule ontwerpen de ontwerpprincipes (volgens mayer) toepassen informatie vinden over het gebruik van Lectora-online in het Radboudumc Inleiding

Opbouw Aan de slag!Theorie Inleiding

Theorie Deel 1: Theoretische basisprincipes van e-learning Aan bod komt: Wat is e-learning? Ontwerpprincipes van Mayer. Ontwerpstappen in vogelvlucht Lectora in het Radboudumc Doorlooptijd: …XX.minuten

E-learning Interactieve leersituaties met behulp van informatie- en communicatietechnologie Theorie

Blended learning Theorie

NB: de termen e-learningmodule en e-module worden door elkaar gebruikt E-learning Geschikt voor: kennis overdragen voorkennis activeren oefenen Theorie

Waarom e-modules? multimedia, directe feedback Interactie Kennis van theorieën en conceptenKennis van procedures en vaardigheden Theorie

Voordelen multimedia directe feedback interactie eigen tijd, tempo en plaats adaptief leerroutes Nadelen: Niet geschikt voor ieder leerdoel Ontwikkelen kost veel tijd Beschikbaarheid technologie Theorie

lineair Informatie gericht simulatie gericht navigatie kennisoverdracht Bij een lineaire informatiegerichte e-module doorloopt je cursist stap voor stap de informatie. Voor alle cursisten is de module hetzelfde. adaptief Theorie

Ontwerpprincipes van Mayer Richard Mayer heeft uitgebreid onderzoek verricht naar hoe betekenisvol leren gestimuleerd kan worden. In zijn boek Multimedia Learning (2001; 2009) beschrijft hij enkele ontwerpprincipes waar multimedia presentaties, zoals e-learnings of kennisclips aan zouden moeten voldoen. Theorie

Ontwerpprincipes van Mayer Theorie

Vraag 2a Geef van het volgende voorbeeld aan of de ontwerpprincipes van Mayer goed zijn toegepast: Ja Nee Theorie

Vraag 2c Geef van de volgende voorbeelden aan of de ontwerpprincipes van Mayer goed zijn toegepast Ja Nee Theorie

Stap 1 Vooronderzoek Het vooronderzoek bestaat uit het verzamelen en analyseren van informatie. Je bedenkt wat je wilt bereiken met de e-learning, wie je ermee wilt bereiken en hoe je dat gaat doen. Het ontwerpproces van een e-learning bestaat uit de volgende stappen: Theorie

Vraag 3 Plaats de ontwerpstappen in de juiste volgorde. VooronderzoekOntwerpProductieTestImplementatieEvaluatie Theorie

Vraag 4 In welke fase van het ontwerpproces voer je de volgende taken uit: Theorie

Lectora Online Wil je een demo over de mogelijkheden van Lectora Online bekijk dan deze video.

Theorie

Templates Theorie

Templates Theorie

Licenties Mogelijkheden: Uitleenlicentie Eigen licentie Voor meer informatie zie de website Theorie

Lectora leren? Basiscursus Gevorderdencursus Inschrijven Zie de website van PAO Heyendael Theorie

Catalogus Wilt u toegang tot de catalogus? Volg de stappen in de handleiding Theorie

Resultaat Theorie

Ontwerpen van een e-learningmodule Aan de slag!

Ontwerpen van een e-learningmodule Aan de slag! - Download de handleiding - Lees de handleiding en - Voer de opdrachten uit

Succes met het ontwikkelen van jouw e-learningmodule! Aan de slag!